Vattenanslutning under diskbänk med kopparledning, plastflaska och skruvbara element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Diskmaskinen ska ut och jag försöker koppla bort inkommande vatten. Men hur 17 sitter plastflaskor fast i anslutningen på vattenröret?
Trodde det var gängat men har försökt att vrida på plastburken motsols men den gängas inte ur. Försökt vrida på ”muttern”/anslutningen på röret (stora med skåror) för hand motsols men den vill inte vara medgörlig. Vågar inte ta i för mycket ifall denna sitter fast i röret och jag i vrider sönder röret och får läckage (ifall avstäningsventilen inte fungerar)

Griffeltavlan
1. Öppna kranen på både Vv och Kv så märker du om dom är täta avstängningarna.

2. Det är den större mässingsmuttern du ska lossa, håll i ”plastlåda ” och ta en polygrip, gärna med en disktrasa eller handske emellan så slipper du ”graderna” sen när du ska dra åt och det börjar komma blod på fingrarna.

Lycka till(y)

B
Lekande mutter. Sätt skiftnyckel runt den övre kantiga, sen för hand eller lätt med polygrip på den stora muttern

• Gilla
8nettan
  • Laddar…
B Boan skrev:
Lekande mutter. Sätt skiftnyckel runt den övre kantiga, sen för hand eller lätt med polygrip på den stora muttern
Ok. Vilket håll ska jag dra muttern åt? Som bilden är tagen ska den vridas åt höger? (Som om det är gängor mellan denna och plastburken) eller sitter gängorna mellan vattenröret och muttern så den ska dras åt vänster?

Det löste sig :) tack frö hjälpen

• Gilla
Boan och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.