Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Diskmaskinen ska ut och jag försöker koppla bort inkommande vatten. Men hur 17 sitter plastflaskor fast i anslutningen på vattenröret?
Trodde det var gängat men har försökt att vrida på plastburken motsols men den gängas inte ur. Försökt vrida på ”muttern”/anslutningen på röret (stora med skåror) för hand motsols men den vill inte vara medgörlig. Vågar inte ta i för mycket ifall denna sitter fast i röret och jag i vrider sönder röret och får läckage (ifall avstäningsventilen inte fungerar)
1. Öppna kranen på både Vv och Kv så märker du om dom är täta avstängningarna.
2. Det är den större mässingsmuttern du ska lossa, håll i ”plastlåda ” och ta en polygrip, gärna med en disktrasa eller handske emellan så slipper du ”graderna” sen när du ska dra åt och det börjar komma blod på fingrarna.
Lycka till
2. Det är den större mässingsmuttern du ska lossa, håll i ”plastlåda ” och ta en polygrip, gärna med en disktrasa eller handske emellan så slipper du ”graderna” sen när du ska dra åt och det börjar komma blod på fingrarna.
Lycka till
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Ok. Vilket håll ska jag dra muttern åt? Som bilden är tagen ska den vridas åt höger? (Som om det är gängor mellan denna och plastburken) eller sitter gängorna mellan vattenröret och muttern så den ska dras åt vänster?B Boan skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden