Hej!
Hur ska jag koppla de här avloppsrören som ni ser på bilderna? Det är omöjligt att koppla en rak rör. Finns det flexrör som man kan använda eller något annat?
 
  • Avloppsrör i betonggolv med utmanande vinkel, röda pilar indikerar kopplingsbehov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör i grått som inte möts rätt, i ett hålrum med sten och betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Ta ett foto utmed golvet på rören så syns det bättre vad som kan behövas
 
Det går inte att vrida till det som sitter närmast kameran på bilden?
 
2st 15° åt varsit håll kanske?
 
Det går inte att ta bättre foto. Det ska kopplas ett rak rör emellan, som ni ser på bild 2. Jag kan få in röret på ena sidan men det blir svårt på andra sidan eftersom det går inte att böja den.
 
Hur mycket måste du böja?
 
Är problemet att du inte kan trä i röret pga att båda ändarna är stumma eller är det för att rören ligger förskjutna från varandra?
 
Kan du få isär de två rören så att det går att sätta en 45 vinkel i grenröret?
 
Precis ekaa88! Kan inte trä i röret pga att de är stumma, de är inte förskjutna från varandra.
 
Du behöver en skjutmuff. Alltså en skarvmuff utan stopp i mitten.
 
P
Om inget annat är möjligt, kan du ju såga av röret på mitten och sätta en skjutmuff. Den kan man trä på den ena sida och sen skjuta över skarven.

Edit: Blev visst tvåa på den lösningen.
 
R
Kapa röret och sätt en skjutmuff , den går att knuffa på ena röret och knuffas över på det andra
Bara märka upp så den kommer på rätt plats centrum muff mitt i skarven mellan rören
 
Tack för hjälpen! Det blir en muff och skarva.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.