Hej allihopa
Jag har varit passiv medlem i detta forum en tid men har nu en fråga jag inte funnit något svar på.
Är det möjligt att konvertera en radiator i ett enrörssystem till tvårörssystem. Jag förstår att detta kräver ny rördragning, men skulle jag på detta sätt kunna göra om mitt system till tvårörssystem utan att byta radiatorer? Alltså dra om rören och byta koppel? Finns det faktorer som gör detta olämpligt, typ fel area på radiatorn osv?

/Anders

Nä det är bara att köra bör ju bli bättre då du får ut högre temp till radiatorerna. Det kan vara så att du har en passerventil som kan stängas i kopplet så att det blir klart för tvårörs.

Krilleman
En bild på en befintlig radis med koppel underlättar...

Vet inte var jag kan ladda upp bilden men bef koppel ser väldigt mycket ut som "Fellingsbro M68" så jag tror inte det kan användas.
MMA har en "etthålsventil" (går inte att länka till då deras sida är uppbyggd av katalogflikar) som finns i både enrör- och tvårörs utförande, så frågan är om jag kan montera en sådan tvårörs modell på min radiator som idag är en enrörsradiator och på det sättet göra om radiatorn för att funka i tvårörs sytem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.