1 933 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Kökspanna
Hej.
I dag har jag en kökspanna som är inbygd under kökspänken den är vedeldad kopplad till det vattenburna systemet.
Pannan är även utrustad med elkasetter.
Nu är jag på jakt efter en lika dan eller likvärdig men hittar ingen.
Alla kökspannor jag hittar är utrustade med både ugn och spishäll vilket jag inte vill ha.
Är det någon som kan tippsa mig var jag får tag i en likvärdig panna.
Tacksam för alla tipps.
I dag har jag en kökspanna som är inbygd under kökspänken den är vedeldad kopplad till det vattenburna systemet.
Pannan är även utrustad med elkasetter.
Nu är jag på jakt efter en lika dan eller likvärdig men hittar ingen.
Alla kökspannor jag hittar är utrustade med både ugn och spishäll vilket jag inte vill ha.
Är det någon som kan tippsa mig var jag får tag i en likvärdig panna.
Tacksam för alla tipps.
Eryl pannor kan helt byggas in,men vad har Du mot en modernare panna som Wamsler eller Lohberger,Norah tillverkas ännu av CTC och Euronom har Reserven 1 och 2 som alla ser trevligare ut än Eryl men alla dessa finns alltså att köpa nya.
Tack nu hittade jag just den modellen jag ville ha nästan en exakt kopia på den jag redan har en Eryl KPBU.
Anledningen är den att det kök jag bygger ska det inte se ut som det sitter en panna och att arbetsbänken på pannan gör mer platts.
Tack för tippset.
Anledningen är den att det kök jag bygger ska det inte se ut som det sitter en panna och att arbetsbänken på pannan gör mer platts.
Tack för tippset.
Bild kommer.
Pannan är kanonbra.
Har ingen acktank utan eldar bara med ved och på sommaren med elen för att få fri tillgång till varmvatten.
Det sägs att man inte ska koppla ett slutet käl till pannor som eldas med ved.
Jag kopplade in en litet slutet käl under diskbänken och fungerar utmärkt.
Pannan smälter bra in i köket då man kan ha pannan som arbetsbänk och bänkskåp ovan.
Pannan är kanonbra.
Har ingen acktank utan eldar bara med ved och på sommaren med elen för att få fri tillgång till varmvatten.
Det sägs att man inte ska koppla ett slutet käl till pannor som eldas med ved.
Jag kopplade in en litet slutet käl under diskbänken och fungerar utmärkt.
Pannan smälter bra in i köket då man kan ha pannan som arbetsbänk och bänkskåp ovan.
Klicka här för att svara