Hej
Vi tänker renovera vårt kök och som vanligt behöver man undersöka mycket så att det blir rätt. Min fråga gäller spiskåpas storlek i förhållande till häll. Vi har hittat en Franke spiskåpa som 70cm och Siemens häll som 75cm. Är det helt fel att spiskåpa är 5cm mindre än spisen? Vi har inte så många val när det gäller spiskåpa. Antingen 70 eller 90cm.
Vad föreslår ni duktiga?
 
BirgitS
Det är en risk att en del os och ånga inte sugs in i fläkten men nästan allt kommer ju att göra det ändå.
 
  • Gilla
SSML
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är en risk att en del os och ånga inte sugs in i fläkten men nästan allt kommer ju att göra det ändå.
Det tyckte jag också. Det är kanske inte värt att ändra hela kökets planering pga att fläkten är 10cm mindre. Tack för svaret.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.