Snyggt! Vad är det för blandare?
Tack =)
Det är Ikeas blandare, Aleskär tror jag den hette! Väldigt smidigt att man har både stråle och dusch samt att man kn plocka loss den från sin hållare!
Diskhon är även den nerfälld för att man ska kunna skrapa smutsen direkt ner i hon utan att det ska fastna i kanten som blir på ovanliggande hoar!
Det är Ikeas blandare, Aleskär tror jag den hette! Väldigt smidigt att man har både stråle och dusch samt att man kn plocka loss den från sin hållare!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Diskhon är även den nerfälld för att man ska kunna skrapa smutsen direkt ner i hon utan att det ska fastna i kanten som blir på ovanliggande hoar!
Medlem
· Västra Götaland
· 3 534 inlägg
Stiligt, bra jobbat! Fin vask, också Ikea?
Tack! Nä det är en "Smeg" av den anledningen att alla ikeas diskhoar kan man vända både åt höger och vänster så då finns inget hål för blandaren i hon vilket i mitt läge hade gjort att jag vart tvungen att montera den i bänkskivan och ska man stänga av kranen och är blöt så blir skivan snart ful kring kranen så jag ville ha den monterad i diskhon!Martenw skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 654 inlägg
Men hålet till hon gör man ju själv, IKEA säljer ett litet kit för det.
Letade länge efter en enkelho med en liten avställningsyta på... Svårt att hitta en under 3 miljoner som var rätt i måttet. Bara att gratulera! 
Har du sänkt ner hällen själv?
Har du sänkt ner hällen själv?
Nu är jag ju inte så handikappad att jag inte kan göra hålet, utan det finns inte plats på dom flesta för att ha blandaren i diskhon, åtminstone inte om man vill ha den "fyrkantiga" modellen med två hoar!
Dom gör ju inte en höger och en vänster eftersom det ska vara billigt
och då sätter dom blandaren i bänkskivan istället!
Haha, håller med dig med priset
Lyckades få min till ett väldigt bra pris!
Köpte den på tretti.se och då dom bara hade ett fåtal kvar sålde dom ut dom så man får leta lite =)
Sänkte ner både hällen och diskhon själv, bara att fräsa =)
Dom gör ju inte en höger och en vänster eftersom det ska vara billigt
Haha, håller med dig med priset
Köpte den på tretti.se och då dom bara hade ett fåtal kvar sålde dom ut dom så man får leta lite =)
Sänkte ner både hällen och diskhon själv, bara att fräsa =)
Var mycket man skulle tänka på så som att lådor inte ska slå emot varandra som man använder väldigt ofta osv, står man två i köket ska det vara smidigt att kunna få tag på saker och ting!
Har två lösningar som jag fick av ett vänpar och det var lösningen med två 40cm lådor under diskhon, anledningen är att när man står framför diskhon och ska tex slänga kompost (som jag använder) så behöver man bara öppna ena lådan och tar jag då ett steg åt sidan kan jag stå kvar framför diskhon utan att behöva ta ett steg tillbaka så som om man haft ett 60/80 låda där då hela lådan skjuts ut! den lösningen är jag jäkligt nöjd med samt att det är elektriskt "tryck ut" på lådorna, man toucher bara till lådan såker den ut =) inget söl när man är blöt eller har något i handen!
Den andra grejen är vid hällen! Kanske syns lite dåligt på bilderna men den är monterad mittimellan ett 60 och ett 80 skåp av samma anledning som källsorteringslådan. Står man vid spisen kan man lätt stå kvar och öppna tex en 80 låda där jag har skafferiet och plocka fram det man behöver utan att ta ett steg tillbaka då man drar ut lådan, den kan även vara öppen när man står vid spisen om man är två som lagar mat och den andre behöver komma åt innehållet.. =)
När jag fick offert från kvick så gick dom inte med på min lösning med 2x40 skåp under diskhon, inte ens om jag valde att göra hela installationen själv för dom kunde inte garantera att det blev bra! Marbodal var nyfikna på iden men alldeles för dyra så själva köket är från IKEA och är otroligt nöjd med deras service och med alla delar jag monterat upp!
Ugn, häll, diskmaskin och blandare är Ikeas medans fläkten är en Themex, Kylen är Siemens och diskhon är en Smeg.. Bänkskivan köpte jag på meter från ikea och kapade till själv, fräste ner både häll och diskho sen oljeslipade jag bänkskivan för att få en bra och tålig yta...
Blev även ikeas spottar till skåpen medans det blev hide-a-lite:s i resten av köket.. Golvet är ett obehandlat ekparkett golv samt lite extra nöjd med fondväggen till vänster med en lite annorlunda tapet men som passar otroligt bra i den miljön! Skorstenen putsade jag och målade vit för att få lite gammalt stuk på den! För att få en större öppning in till köket så skulle den väggen där spisen stog innan bort och den var visst bärande så en limträbalk på pelare fick ersätta den timmerstocken som låg där, sen byggdes den in och där fällde jag även in spottar över ingången till köket som mysbelysning!
Har två lösningar som jag fick av ett vänpar och det var lösningen med två 40cm lådor under diskhon, anledningen är att när man står framför diskhon och ska tex slänga kompost (som jag använder) så behöver man bara öppna ena lådan och tar jag då ett steg åt sidan kan jag stå kvar framför diskhon utan att behöva ta ett steg tillbaka så som om man haft ett 60/80 låda där då hela lådan skjuts ut! den lösningen är jag jäkligt nöjd med samt att det är elektriskt "tryck ut" på lådorna, man toucher bara till lådan såker den ut =) inget söl när man är blöt eller har något i handen!
Den andra grejen är vid hällen! Kanske syns lite dåligt på bilderna men den är monterad mittimellan ett 60 och ett 80 skåp av samma anledning som källsorteringslådan. Står man vid spisen kan man lätt stå kvar och öppna tex en 80 låda där jag har skafferiet och plocka fram det man behöver utan att ta ett steg tillbaka då man drar ut lådan, den kan även vara öppen när man står vid spisen om man är två som lagar mat och den andre behöver komma åt innehållet.. =)
När jag fick offert från kvick så gick dom inte med på min lösning med 2x40 skåp under diskhon, inte ens om jag valde att göra hela installationen själv för dom kunde inte garantera att det blev bra! Marbodal var nyfikna på iden men alldeles för dyra så själva köket är från IKEA och är otroligt nöjd med deras service och med alla delar jag monterat upp!
Ugn, häll, diskmaskin och blandare är Ikeas medans fläkten är en Themex, Kylen är Siemens och diskhon är en Smeg.. Bänkskivan köpte jag på meter från ikea och kapade till själv, fräste ner både häll och diskho sen oljeslipade jag bänkskivan för att få en bra och tålig yta...
Blev även ikeas spottar till skåpen medans det blev hide-a-lite:s i resten av köket.. Golvet är ett obehandlat ekparkett golv samt lite extra nöjd med fondväggen till vänster med en lite annorlunda tapet men som passar otroligt bra i den miljön! Skorstenen putsade jag och målade vit för att få lite gammalt stuk på den! För att få en större öppning in till köket så skulle den väggen där spisen stog innan bort och den var visst bärande så en limträbalk på pelare fick ersätta den timmerstocken som låg där, sen byggdes den in och där fällde jag även in spottar över ingången till köket som mysbelysning!
Produkter som diskuteras: "kompost"
Kompost 200 liter mörkgrå Biolan
Effektiv året-runt-kompostering
6 205 kr inkl moms
Läs mer




