Hej,

Jag har en köksblandare fr. Ikea som är förkort vilket gör att vattnet stänker runt om sinken. Finns det möjlighet att ” bygga på” en förlängning på befintlig blandare utan att behöva byta ut hela?

• Köksblandare från Ikea med märkningen 'ÄLMAREN' och en 10-års garanti emblem, i rostfritt stålfinish.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tina Ch skrev:
Hej,

Jag har en köksblandare fr. Ikea som är förkort vilket gör att vattnet stänker runt om sinken. Finns det möjlighet att ” bygga på” en förlängning på befintlig blandare utan att behöva byta ut hela?
I stil med denna ? Flexibel kopplingsslang i metall för VVS-installationer, tillgänglig i olika storlekar.
Fanns i olika varianter o längder, iallafall förr.

kenneth5828 kenneth5828 skrev:
I stil med denna ?[bild]
Fanns i olika varianter o längder, iallafall förr.
Hej och tack för tipset. Precis något sånt är jag ute efter. Vad heter detta? Var kan jag hitta olika varianter?

Strålsamlare ( med slang?). Heter ibland också duschmunstycke för köksblandare. Korta varianter finns hos Clas O. En googling på "strålsamlare med slang" , ger ganska många olika leverantörer.

Redigerat:
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Strålsamlare ( med slang?). Heter ibland också duschmunstycke för köksblandare. Korta varianter finns hos Clas O. En googling på "strålsamlare med slang" , ger ganska många olika leverantörer.
Tusen tack :- )

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.