Byggahus.se
Önskar rek på snickeriföretag som kan bygga vårat kök.
Jag har sökt lite på forumet och hittat Nisseby, Lidhults, Öjeruds och Falerum.

Ni som köpt kök av dessa snickerier, vad är era erfarenheter beträffande kvalitet, pris, lev säkerhet?

Vi bygger i Stockholm, men det kanske bara är bra att söka utanför Sth området med tanke på priset.

Vad vi också behöver är en partner att bolla ideer med.

Bilden nedan kommer från Kvänum som ingår i huslev. Ett helt ok kök så länge man håller sig till std vit och std lucka.
Nu kommer vi inte att göra det och då ökar kostn dramatiskt. Bara att välja en eklucka istället för vitmålad kostar oss ca 30' extra. Vi vill även ha högre skåp nästan ända upp mot taket (260cm takh).
Så då känns det lika bra att specialbeställa köket, det blir kanske t.o.m billigare i slutänden.

Ideer om hur man skall utforma bardisken är också välkomna!
 
  • Resize of kvänum plan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Resize of Backman 7674 Std_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Resize of Backman 7674 Std_3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Resize of Backman 7674 Std_5.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmakatten
TYcker du tänker helt rätt! :) Har skrivit i några andra trådar om att vi anlitat snickeri för vårat kök. Ja, inte bara köket utan tvättstuga, badrum samt 18 meter lång förvaringsvägg med garderober, bokhylla mm. Förvaringsväggen i valnötsfaner på furulamell och resten i vitlackad MDF. Oerhört välgjort, mkt fint hantverk, alla skåp gjorda efter mina specialmått, har tex skåpsom är 69cm och 71cm breda. Har skrivit tidigare att detta inte blev mycket dyrare än IKEA-kök. Jo, lite dyrare än så blev det, men långt ifrån "lyxkökens" fantasipriser.

Vi bor själva i Sthlms län, snickeriet ligger 60mil härifrån. Ett besök hos snickeriet och massor med mail och telefonkontakter. Jag fick själv tips om detta snickeri av annan medlem här på forumet. Skicka mig ett PM om du är intresserad. Vill inte gärna skriva ut namnet här eftersom det är ett litet snickeri som gör kanske 70 kök per år. Risken att de blir dränkta av massor med oseriösa förfrågningar (de har ingen tryckt prislista eftersom de bara gör kök på begäran) vill jag inte utsätta denna lilla firma för.

Att ta hjälp av en inredningsarkitekt är inte fel, de ser ofta saker o ting på ett annorlunda (bättre ;)). Takanslutning, dvs skåp eller täckskiva upp till tak är ofta både snyggt o praktiskt. Allt beroende på vilken stil du är ute efter i ditt kök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.