Har bytt blandare och kopplat på vattnet. Gick snabbt och fungerar bra.
Men när jag vid ett tillfälle skulle flytta handfatet (medan blandaren satt på) lyckades jag välta det framåt så att blandarspaken slog i golvet. Jag vet ju inte hur denna blandare (Gustavsberg Dynamic, engreppsblandare) ska fungera, men för att vattnet nu ska vara avstängt måste spaken vara c:a 45 grader till vänster (varmvattenläget). Det går inte att dra ner den i kallvattenläget. Har aldrig haft en sådan blandare förut så jag vet inte hur det ska vara, men det känns ju lite knepigt. Borde väl gå att ha vattnet avstängt i alla vinklar?
Så frågan är om det ska vara såhär, eller hur jag nu kan göra för att laga den (om det ens går).
Men när jag vid ett tillfälle skulle flytta handfatet (medan blandaren satt på) lyckades jag välta det framåt så att blandarspaken slog i golvet. Jag vet ju inte hur denna blandare (Gustavsberg Dynamic, engreppsblandare) ska fungera, men för att vattnet nu ska vara avstängt måste spaken vara c:a 45 grader till vänster (varmvattenläget). Det går inte att dra ner den i kallvattenläget. Har aldrig haft en sådan blandare förut så jag vet inte hur det ska vara, men det känns ju lite knepigt. Borde väl gå att ha vattnet avstängt i alla vinklar?
Så frågan är om det ska vara såhär, eller hur jag nu kan göra för att laga den (om det ens går).
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är klart att den skall gå att stänga i vilket läge som helst!
Köp en ny blandare!
Och var försiktig när du monterar grejerna.
Köp en ny blandare!
Och var försiktig när du monterar grejerna.
Ja, jag misstänkte det.
Men går det inte att laga den då?
Det brukar ju gå att öppna blandare för att tex byta packning.
Borde väl åtminstone gå att öppna och kolla om något kan göras?
Ungefär så här ser den ut (inte exakt samma modell, men nästan).
Kan dock inte se hur man "öppnar" den...
Men går det inte att laga den då?
Det brukar ju gå att öppna blandare för att tex byta packning.
Borde väl åtminstone gå att öppna och kolla om något kan göras?
Ungefär så här ser den ut (inte exakt samma modell, men nästan).
Kan dock inte se hur man "öppnar" den...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "insexskruv"
Insexskruv
Insexskruvar är specifika skruvar som har ett sexkantigt hål i huvudet. Dessa skruvar drivs med hjälp av ett verktyg kallat insexnyckel eller insexmejsel, som passar in i det sexkantiga hålet.
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden