Klämmringar olika fabrikat. Dom flesta har fel kona, så jag får bara på muttern 1,5 varv för hand.
 
Ja, du måsre ha klämring och koppling från samma fabrikat.
 
janwide
Antar att frågan är om det är OK. Funkar kanske men jag skulle inte chansa utan köra med samma fabrikat. Vattenläcka är inte kul.
 
Krilleman
Vad har du för tillverkare på kopplingarna?

Grundregeln är alltid blanda aldrig mellan olika tillverkare på klämringskopplingar.
 
Alla klämmringar jag har provat. Tillåter inte mer än 1,5 varv på muttern innan dom börjar klämma,tycker att det borde vara flera varv, muttern sitter ju knappt på !
 
Stefan N Stefan N skrev:
Ja, du måsre ha klämring och koppling från samma fabrikat.
Ps: har några ringar som tillåter nästan 3 varv, kommer antagligen från " Ballofix ? Köpt ringar från Jula, K-ratua, Biltema Rinkarby, alla går bara 1,5 varv.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Ja, du måsre ha klämring och koppling från samma fabrikat.
Ps: har några ringar som tillåter nästan 3 varv, kommer antagligen från " Ballofix ? Köpt ringar från Jula, K-ratua, Biltema Rinkarby, alla går bara 1,5 varv.
 
M
Köp ringar från samma tillverkare som gjort kopplingen. När du drar för hand så går muttern på 1,5-2 varv bara, sen behöver du nyckel för att fortsätta.
 
Är kopplingen en klämringskoppling?
Är muttern till klämringskoppling?

Är det en securexkoppling?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.