4 326 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Klämkoppling på målat kopparrör?
Hej
Ska till att kapa ett 16mm rör som är målat för att därefter sätta på en klämkoppling. Min funderation är, hur får jag bort målarfärgen på ett bra sätt? Eller ska man bara grada av för att sen montera kopplingen?
Ska till att kapa ett 16mm rör som är målat för att därefter sätta på en klämkoppling. Min funderation är, hur får jag bort målarfärgen på ett bra sätt? Eller ska man bara grada av för att sen montera kopplingen?
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
jag har slipat bort färgen med slipduk. Ta en remsa dra den runt halva röret och slipa.
Mycket viktigt (sägs det) att du bara slipar runt röret. Det får inte finnas längsgående repor.
Mycket viktigt (sägs det) att du bara slipar runt röret. Det får inte finnas längsgående repor.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Och det är praktiskt att slipa FÖRE man kapar röret.
Protte
Protte
Klicka här för att svara
