7 016 läst ·
9 svar
7k läst
9 svar
Kaminfläkt
Antar att du menar en sån här? https://www.kjell.com/se/sortiment/...msCHZ_V_56TL98t2521tdAZgvx6goHZQaAggvEALw_wcB
Jag har en sån på min täljsten och nackdelen är att det tar ju ganska lång tid tills den startar på grund av trögheten i täljstenen.
Jag har en sån på min täljsten och nackdelen är att det tar ju ganska lång tid tills den startar på grund av trögheten i täljstenen.
Fungerar den bra när den väl snurrar?Stefan N skrev:
Jag har inte täljsten så blir varm ganska snabbt, men har haft en fläkt från Biltema som är kass. Skulle vilja uppgradera men vet inte vad man ska köpa, antar att man fpr vad man betalar för men det kan ju finnas undantag?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja det är en sån jag menaStefan N skrev:
Ja det är en sån jag menar, har hittat en som startar på 50 grader.Stefan N skrev:
Hittar ingenstans hur effektiva dom är.
Som Stefan N skrev man blåser inte omkull ,.
I en sommarstuga ( vinterbonad ) som jag hade satte jag in en 50cm vedspis med kokplatta
Jag brandhärdade med en fondvägg med tegel bakom , och satte den första 1 metersbiten från kaminen med ett svartrör , sedan upp med isolerade rör ,
Fick ett par extra KW värme av den , det var bra tryck med värme från den , och en bordsfläkt som blåste runt , detta gjordes när vi kom ut på höst ,vinter, vår och gav rätt snabb uppvärmning tillsammans med kaminens utstrålning
I en sommarstuga ( vinterbonad ) som jag hade satte jag in en 50cm vedspis med kokplatta
Jag brandhärdade med en fondvägg med tegel bakom , och satte den första 1 metersbiten från kaminen med ett svartrör , sedan upp med isolerade rör ,
Fick ett par extra KW värme av den , det var bra tryck med värme från den , och en bordsfläkt som blåste runt , detta gjordes när vi kom ut på höst ,vinter, vår och gav rätt snabb uppvärmning tillsammans med kaminens utstrålning
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden