Har fjärrvärme med vattenburen golvvärme på bottenplan och radiatorer på övervåningen.
Ikväll så försvann varmvattnet. Så då var det bara att börja felsöka, och kommit fram till följande:
-fjärrvärmen kommer in som det ska (70 grader)
-golvvärmen och radiatorerna fungerar bra (elementet är varmt)
Mem när jag kollar på elementet för tappvattnet så var fjärrvärmen till elementet varmt, men vid utgående fjärrvärme var det kallt.
Nu är jag inte så duktigt på detta men ska det vara så? Tips på vad som kan vara fel?
Hände samma sak innan jul men det började fungera igen dagen efter.
Ikväll så försvann varmvattnet. Så då var det bara att börja felsöka, och kommit fram till följande:
-fjärrvärmen kommer in som det ska (70 grader)
-golvvärmen och radiatorerna fungerar bra (elementet är varmt)
Mem när jag kollar på elementet för tappvattnet så var fjärrvärmen till elementet varmt, men vid utgående fjärrvärme var det kallt.
Nu är jag inte så duktigt på detta men ska det vara så? Tips på vad som kan vara fel?
Hände samma sak innan jul men det började fungera igen dagen efter.
Så länge som det finns värme i huset finns det även för VV från FJV
Kanske det sitter en termisk ventil för VV som bråkar , dom brukar se ut ungefär som den runda vita på bilden , har du en sån , snurra på den max min några gånger , den kan ha hängt sig eller kärva , tappa VV samtidigt , hjälper det inte knacka med hammaren på metallen , den tål omild behandling ,
Kanske det sitter en termisk ventil för VV som bråkar , dom brukar se ut ungefär som den runda vita på bilden , har du en sån , snurra på den max min några gånger , den kan ha hängt sig eller kärva , tappa VV samtidigt , hjälper det inte knacka med hammaren på metallen , den tål omild behandling ,
Tack för svarL Liteavvarje skrev:Så länge som det finns värme i huset finns det även för VV från FJV
Jag testar!
Klicka här för att svara