Hej!
Hoppas någon kan hjälpa mej med dessa frågor.
Har ett sutteräng hus från 1965 med platon dränerad källare. Nu sitter det en väv från 70-talet. Undrar ifall det är OK att måla på den med silikatfärg utan att det blir mögel/fuktskador?

Silikatfärg skall endast användas på ytor som tidigare är målade med silikatfärg eller helt omålade putsade ytor. Inte på en gammal väv. Det finns ett alternativ av silikatfärg som du kan använda dig av. Klicka på länken så ser du http://www.nordsjo.se/produkt.asp?Id=232

Har du mögel/fuktskador idag? I så fall bör du riva ner väven och putsa upp underlaget för att sedan måla.

Tack för ditt svar!

Jag har fick bort väven. Det är målat under den. Återstår bara att ta reda på vilken typ av färg det är.
Gör det något att det är limrester kvar?
Är det bara puts som gäller för att få bort ojämnheter i väggen på en betongvägg?

chotte skrev:
Är det bara puts som gäller för att få bort ojämnheter i väggen på en betongvägg?
Vanligt spackel funkar nog också....

Hejsan,
Jag har precis flyttat till ett hus där det finns gammalt 70-tals väv på väggen i källaren. Vi ville bara göra en snabblösning, så vi målade vit tak och vägg farg, vatten baserad och billig. Nu luktar rummet konstigt. Inte målarfarg precis, jag vet inte riktigt. När man luktar men näsan på väggen luktar det svagt målarfärg men i luften luktar det lite blött hund. Vad ska jag göra???

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.