R
D Dub361 skrev:
Fast i TS första inlägg står det att dioden blinkar, den lyser inte med fast ske
Har jag missat något:(tydligen

Är det normalt på bilderna? Noll koll..

Höjt till åttan, märker ingen skillnad men kanske tar ett tag.

• Digital värmemätare med display som visar 43.66 och ikoner, med en röd pil som pekar på en ikon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kamstrup Multical Compact energimätare visar 22.38 °C, röd pil pekar mot justeringsikonen.
    Skapa konto
  • Multical Compact energimätare visar 21.28 grader med en röd pil som pekar på en ikon.
    Skapa konto
  • Multical Compact värmemätare visar 0.0 kWh och en kontrollmärkning från Göteborg Energi.
    Skapa konto
R
Jag tror att piggen kärvat fast därav den info jag gav om att knacka på ventilen , annars vettigt som du säger
Dub361

R
F Frida123 skrev:
Höjt till åttan, märker ingen skillnad men kanske tar ett tag.
Då ska det börjat ticka som du det gjorde förut , men står nog mot max så prova med att knacka på sidan där som jag skrev , grejerna håller

Omg! Nu har jag kört knack varianten och det funkar igen. Tusen tusen tack för all hjälp!! :D

• Gilla
Thirc1 och 11 till
  • Laddar…
R
Det värmer ända hit :D glöm inte att sätta tillbaka från 8:an till 2 igen som den var förut , med den ratten så kan du höja och sänka tempen i huset , varje + ( Ex 1till 2 ) höjer vattentemperaturen ut till elementen med samma grader , alltså inte värmen i huset bara vattentempen ,och det är elementen som höjer tempen i huset , efter varje justering får du vänta ca 1 dygn så det hinner stabilisera sig

• Gilla
Enolf och 5 till
  • Laddar…
R
Den display som du visade är enrgiverkets mätare , den andra reglercentralen är din
Ladda ner den här manualen , den är lite modernare men funktionelt lika , så du vet lite hur man ändrar lite , det var Dub361
som la in en länk , kanon , jag hittade inte den direkt
http://se.varme.danfoss.com/PCMPDF/VI7AB707_100M_2.pdf

Men tack! Ska läsa på lite mer. Drog ner från 8 till som det va innan direkt igen. Dock är elementen glödheta nu, men det kanske stabiliserar sig när det varit igång lite :thinking:. Slipper iaf sova i fleecetröja inatt :crysmile:

• Gilla
Gorbatjov och 2 till
  • Laddar…
Man blir glad över att läsa trådar som denna, tänk vilken skatt forum är om man använder dem rätt!

• Gilla
big mike och 5 till
  • Laddar…
Rävlyan besitter vansinnigt mycket kunskap om det mesta...

• Gilla
ylven
  • Laddar…
Ja! Och jag är otroligt tacksam för hjälpen. Har sovit gott i ett varmt hus inatt :D

• Gilla
Gorbatjov och 2 till
  • Laddar…
R
F Frida123 skrev:
Ja! Och jag är otroligt tacksam för hjälpen. Har sovit gott i ett varmt hus inatt :D
Har det blivit normalt med värmen nu och ingen bastu som du sa i går

Så himla häftigt med så snabb hjälp! Kudos till Rävlyan

• Gilla
big mike
  • Laddar…
V vidamic skrev:
Man blir glad över att läsa trådar som denna, tänk vilken skatt forum är om man använder dem rätt!
Håller med! Jag blir alldeles stum. Så himla bra forumtråd!!

• Gilla
Gorbatjov och 1 till
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Har det blivit normalt med värmen nu och ingen bastu som du sa i går
Japp det har stabiliserat sig och allt verkar som vanligt igen. Så himla skönt :love:

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.