Gokväll

Har ett problem med att en slinga på min golvvärme inte blir riktigt varm .
Har 6 st slingor och den längsta är kallare ,provat att ta bort termostaten ingen skillnad.
Har en Värmebaronen MP4 som värmekälla .någon som har någon ide.
 
Testa att strypa dom andra slingorna lite.
Känn på T/R och strypa dom slingor som har lägst delta T. Du får räkna med att det tar dygn innan större skillnad märks
 
Ska testa det ,när jag känner på tillopp o retur på alla slingor verkar dom lika varma.
Funderar oxå på pumpen ,vilken kurva ska man välja?
 
  • Närbild av en Wilo cirkulationspump med teknisk information och gröna driftindikatorlampor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur många kwm golv med slinga har du?
Det läge du har nu bör varå bra om allt är bra insisterar och dimentionerat rätt.
Testa annars den övre på 2
 
allexx allexx skrev:
Hur många kwm golv med slinga har du?
Det läge du har nu bör varå bra om allt är bra insisterar och dimentionerat rätt.
Testa annars den övre på 2
80 kvadrat i ett plan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.