Byggahus.se

kändis-scam reklam

1. L
    Medlem · Nivå 14
    Hej!

Tänkte bara informera om att det början ploppa upp sån där skum reklam som som dyker upp på Facebook i bland. De brukar hänvisa till Leif GW, Per Morberg eller andra.
    Det här dök upp på startsidan idag:

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2019-8-12_19-47-14.png

2. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Tack för info. Vi försöker blocka dessa dåliga annonser men de är luriga och kommer tillbaka. Vi får kolla på detta igen. Synd bara att inte ens Google verkar kunna ta bort dem.
    Annonserna kommer ju trots allt via deras system.

• Laddar…
  3. Krokkodriljo
    Nybyggare Nivå 8
    • Laddar…
  4. Demmpa
    Husägare · Nivå 22
  5. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
  6. F
    Medlem · Nivå 9
    Märkligt att inte ens Facebook kan stoppa det. Minsta aning av en kvinnlig bröstvårta får ju larmet att gå inom sekunder och den skyldige straffas hårt.

7. Bart
    Medlem · Nivå 9
    Visa bilaga 404999

Robert har tydligen hittat bra investeringar. Kanske ska hoppa på tåget … :crysmile:

8. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 21
    Rheborg är tillbaks nu.

9. L
    Husspekulant · Nivå 5
  10. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Tack för rapporten Lidd. Nu har jag blockat och rapporterat ytterligare två ryska domänadresser som innehåller Rheborg-reklam och dess Google Ads-konton både i Google AdSense och i Google Ad Manager.

Enligt reklamen (som är bluff) så har Rheborg gjort storkovan på något som heter Bitcoin Code, vilket inte stämmer.

11. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
  12. L
    Husspekulant · Nivå 5
    Min ryska är inte den bästa, men detta ser inte ut som något Rheborg godkänt...

13. Per Eskilsson
    Administrator · Nivå 20
    Tack, jag har försökt att blocka.

14. mexitegel
    Allvetare · Nivå 24
    Fredde är ju duktig affärsman i Solsidan så varför tvivla på denna reklam? :D

• Laddar…
  15. Stefan N
    Verktygstokig · Nivå 21
    Jag tvivlar på all reklam....