14 665 läst ·
131 svar
15k läst
131 svar
Inspiration, muzzik!
Rick Beato har lagt upp en timslång intervju med Dominic Miller (Stings gitarrist). Dominic är så generös och lugn och spelar mycket akustisk gitarr för att visa finesserna.
Från kommentarerna.
”I'm not that good of a guitarist" LMAO yea right!!! Dude his playing is tonally the best I've heard. No buzzin or mis-frets on chords I've only seen in a Mel Bay book, let alone attempted to play. Great use of vibrato as well. Don't let him fool you this dude can play.
Enjoy
Mvh Findus
Från kommentarerna.
”I'm not that good of a guitarist" LMAO yea right!!! Dude his playing is tonally the best I've heard. No buzzin or mis-frets on chords I've only seen in a Mel Bay book, let alone attempted to play. Great use of vibrato as well. Don't let him fool you this dude can play.
Enjoy
Mvh Findus
En enmans konsert från Philharmonie de Paris.
Nils Frahm trakterar diverse gamla historiska synthar och skapar fina ljudlandskap.
Och spännande att se hantverket med dessa gamla maskiner när man var tvungen att hålla på och vrida och skjuta på diverse kontroller hela tiden.
enochenhalvtimme lång ...
https://www.svtplay.se/video/jmL9LYq/nils-frahm-live
Nils Frahm trakterar diverse gamla historiska synthar och skapar fina ljudlandskap.
Och spännande att se hantverket med dessa gamla maskiner när man var tvungen att hålla på och vrida och skjuta på diverse kontroller hela tiden.
enochenhalvtimme lång ...
https://www.svtplay.se/video/jmL9LYq/nils-frahm-live
Den fantastiska historien om Montreux jazzfestival, och skaparen och mannen bakom den, Claude Nobs.
https://www.svtplay.se/montreux-jazzfestival
3x50 minuter, jag tyckte det var riktigt sevärt, och var inte orolig, det är inte bara jazz.
https://www.svtplay.se/montreux-jazzfestival
3x50 minuter, jag tyckte det var riktigt sevärt, och var inte orolig, det är inte bara jazz.
En fantastisk föreställning framförd av Danska radions symfoniorkester och olika körer.
De framför teman från Sagan om ringen, Game of Thrones Harry potter mm.
https://www.svtplay.se/video/jmLg2dk/fantasymphony-a-concert-of-magic-and-fire/konserten
En och en halv magisk timme för de som älskar dynamiskt kraftfull symfoniorkestermusik.
Kan faktiskt ses i drygt år, men missa inte om du gillar sånt här.
Själv missade jag, såg bara slutet, men tur att jag kan se början (ja hela) via SVT-play.
Jag kan också tipsa om ett tillägg till chrome, som heter privatkopiera, det skapar en motsvarighet till VHS-bandspelare, och kan spara ner valfritt innehåll på SVT-play som en MP4-film.
OBS, detta är totalt 100% lagligt, men om du sen sprider din inspelning eller visar den för typ betalande publik så blir det olagligt.
Man måste installera FFmpeg på datorn, instruktioner finns på https://chromewebstore.google.com/detail/privatkopiera/jhjhnecocacdbhlkjgpdacoibidhmgdf?pli=1
Jag har själv tagit ner den till min NAS, brukar dessutom funka bättre för mig att streama från NAS'en än från internet till min TV.
De framför teman från Sagan om ringen, Game of Thrones Harry potter mm.
https://www.svtplay.se/video/jmLg2dk/fantasymphony-a-concert-of-magic-and-fire/konserten
En och en halv magisk timme för de som älskar dynamiskt kraftfull symfoniorkestermusik.
Kan faktiskt ses i drygt år, men missa inte om du gillar sånt här.
Själv missade jag, såg bara slutet, men tur att jag kan se början (ja hela) via SVT-play.
Jag kan också tipsa om ett tillägg till chrome, som heter privatkopiera, det skapar en motsvarighet till VHS-bandspelare, och kan spara ner valfritt innehåll på SVT-play som en MP4-film.
OBS, detta är totalt 100% lagligt, men om du sen sprider din inspelning eller visar den för typ betalande publik så blir det olagligt.
Man måste installera FFmpeg på datorn, instruktioner finns på https://chromewebstore.google.com/detail/privatkopiera/jhjhnecocacdbhlkjgpdacoibidhmgdf?pli=1
Jag har själv tagit ner den till min NAS, brukar dessutom funka bättre för mig att streama från NAS'en än från internet till min TV.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Jag söker, söker och söker efter ny musik men tydligen på fel ställe (Spotify). Plötsligt snubblar jag över två videos samma vecka som får håren att resa sig och glädjeruset sprudla.
https://www.svtplay.se/video/e4zX53A/alehouse-sessions-pubmusik-fran-1600-talet
med Hana Blazikova
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.svtplay.se/video/e4zX53A/alehouse-sessions-pubmusik-fran-1600-talet
Tack @Bo.Siltberg för alehouse. Det där gänget vill jag hyra in t nästa klubbfest 😁. Svenskarna kanske går att få tag i.
Mvh Findus
Mvh Findus
Ja precis.
Ärligt talat är det den slags musik som är bäst på att få stämningen i topp på klubb, pub, party ...
Jag har haft äran att 2-3 gånger höra piteå-bandet Molly Maguire live.
https://bstorm.se/molly-maguire/
En fantastisk upplevelse då de har totalt fokus på publikens välmående, och spelar väldigt medryckande.
Nu var det ju typ 25 år sedan sist, så jag har väl inte koll på dem idag, men det var i alla fall då, lite liknande Bo S's Alehouse sessions som han länkade till, fast med 100% extra drag.
Ärligt talat är det den slags musik som är bäst på att få stämningen i topp på klubb, pub, party ...
Jag har haft äran att 2-3 gånger höra piteå-bandet Molly Maguire live.
https://bstorm.se/molly-maguire/
En fantastisk upplevelse då de har totalt fokus på publikens välmående, och spelar väldigt medryckande.
Nu var det ju typ 25 år sedan sist, så jag har väl inte koll på dem idag, men det var i alla fall då, lite liknande Bo S's Alehouse sessions som han länkade till, fast med 100% extra drag.
Klicka här för att svara
