Jo men dörren strulade även innan. Men någon har ju antagligen löst problemet förr genom att sätta i slitbrickorna.S Stefansod68 skrev:
Kortfattat.
Innan jag gjorde något så strulade dörren också. Då tog jag bort slitringarna och då var dörren för låg. Så då kapade jag dörren några mm i nedre.
Så då kom jag tillbaka till ursprungliga problemet. Jag funderar om jag ska slipa rejält runt dörren.
Innan jag gjorde något så strulade dörren också. Då tog jag bort slitringarna och då var dörren för låg. Så då kapade jag dörren några mm i nedre.
Så då kom jag tillbaka till ursprungliga problemet. Jag funderar om jag ska slipa rejält runt dörren.
Om inte låset träffar hålet kan du slipa bort hela dörrbladet. det kommer inte hjälpa
Troligen tar dörrbladet i karmen på gångjärnssidan. I så fall borde det räcka att böja ut gångjärnen någon mm med en gångjärnsrikrare. Alternativt slipa bort överflödig färg i innerhörnet på karmen.
Redigerat:
Om den stängs när du trycker till hårt så är det plösmåttet.J jajgert skrev:
Enklast är att slipa lite på slutblecket men kontrollera är höjden då det kan vara så att du påverkar höjden när du trycker igen dörren.
Klicka här för att svara