Hej,
Har nu letat på diverse forum och känner mig redo att skruva lite på elementen. Ska justera stryppluggen med en insexnyckel. Vill bara försäkra mig om att det är rätt, för den sitter som berget. Några tips på hur man kan få den att skruvas ut lite lättare?

Med vänlig hälsning,
Carl
 
  • Närbild på strypplugg i ett element, markerad med röd cirkel, och insexnyckel behövs för justering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Den ska du inte ge dig på , det är under den övre sexkantslocket som stryparen sitter , sen kollar du hur många ellement som du har på den slingan , tex 5 st och det går att skruva 5 varv på stryparen mellan i botten och att den sitter jäms med kanten ,
så drar du 4 varv på första elementet , nästa 3 varv och den sista helt öppen , är liksom en tumregel
Ta det lite försiktigt när du öppnar den
 
  • Gilla
Carl_norr
  • Laddar…
Äger du huset eller är det en bostadsrätt?
Om det är en bostadsrätt så är det (normalt) föreningen som äger och underhåller värmesystemet
 
  • Gilla
Carl_norr
  • Laddar…
J jojo123 skrev:
Den ska du inte ge dig på , det är under den övre sexkantslocket som stryparen sitter , sen kollar du hur många ellement som du har på den slingan , tex 5 st och det går att skruva 5 varv på stryparen mellan i botten och att den sitter jäms med kanten ,
så drar du 4 varv på första elementet , nästa 3 varv och den sista helt öppen , är liksom en tumregel
Ta det lite försiktigt när du öppnar den
Topp, tack för svar. Ska testa imörrn
 
Demmpa Demmpa skrev:
Äger du huset eller är det en bostadsrätt?
Om det är en bostadsrätt så är det (normalt) föreningen som äger och underhåller värmesystemet
Jag äger radhuset, så blir att skruva själv.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.