Har ett kallt rum hemma och började kolla i fördelarskåpet till golvvärmen. Vad jag förstår så justerar den övre raden flödet i slingorna. Alla nivåer ligger på 0 på både över och undervåning.någon som vet varför?
Vad är öppet och stängt läge på justeringarna?
Vad är öppet och stängt läge på justeringarna?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Doner längst till vänster ser ut att vara stängt (syns inget blått) är det den slingan som är kall?
Tillbaka på ruta ett , har det fungerat med värmen , är det varmt i rummen nu utom ett , när kom det här , har det skruvats något med rör eller så . tempen är varmare på den undre än den övre , brukar vara tvärt om varmast på inställningssidan .
lite info om hur värmen kommer från värmekällan , kan du följa rören så du ser vilket som normalt ska vara varmast
ad händer om du stänger lite på röda vredet upptill , prova lite försiktigt ända fram tills vredet står på tvären , rör sig mätarna då
Många frågor men måste till
lite info om hur värmen kommer från värmekällan , kan du följa rören så du ser vilket som normalt ska vara varmast
ad händer om du stänger lite på röda vredet upptill , prova lite försiktigt ända fram tills vredet står på tvären , rör sig mätarna då
Många frågor men måste till
Det håller ca 21,5-22 i alla rum förutom vardagsrummet som inte orkar upp över 20. Flyttade in förra sommarn och var nog lite kallare förra vintern också men hade andra problem då så la ingen tid på värmen. Känns direkt att golvet är kallare när man kliver in. Värmepumpen sitter på andra sidan huset så kan tyvärr inte följa slangarna. Det hände inget med mästarna när jag stängde vredet.J jojo123 skrev:Tillbaka på ruta ett , har det fungerat med värmen , är det varmt i rummen nu utom ett , när kom det här , har det skruvats något med rör eller så . tempen är varmare på den undre än den övre , brukar vara tvärt om varmast på inställningssidan .
lite info om hur värmen kommer från värmekällan , kan du följa rören så du ser vilket som normalt ska vara varmast
ad händer om du stänger lite på röda vredet upptill , prova lite försiktigt ända fram tills vredet står på tvären , rör sig mätarna då
Många frågor men måste till
