Jag har ju läst gamla trådar om Ikeas blandare och att de inte höll för svensk standard innan.
Dock har de för något år sedan fixat detta så att de nu skall klara av det tryck vi har i våra ledningar.

Men, frågan är då... är det någon som har koll på om kvaliteten har förbättrats något eller är det fortfarande mycket läckage och sånt?

Det var ett evigt tjat om detta redan när vi satte dit våran 2003..
Den sitter där fortfarande, och läcker inte heller.

• Gilla
webkocken
  • Laddar…
GoForIt GoForIt skrev:
Det var ett evigt tjat om detta redan när vi satte dit våran 2003..
Den sitter där fortfarande, och läcker inte heller.
Det låter ju bra det!

nikasp
Jag tycker jag läser så mycket dåligt om IKEAs blandare på "Rörmokare utan gränser" på Facebook så jag skulle aldrig chansa. Att de är billigare och har garanti hjälper ju föga om man åker på en vattenskada.

Mina erfarenheter av blandare är fmm,ifö , hafa, ikea och biltema.
Ingen orsakar väll nått extremt som vattenskador men ingen har hålt funktionen tillfreds eller utseende perfekt förrutom fmm.
Jag säger då att skulle.personligen inte välja nått annat än fmm, ifö eller mora idag som ska installeras hemma iaf.

Jag har inte haft problem med läckage, däremot har jag varit med om att ikea blandare tjuter vid användning om man har högt tryck i huset.

Vi bytte ut en IKEA blandare som inte gick att stänga 100% i vårt kök. Men om den var lika gammal som köket var då har den hållit bra länge, om det har blivit bättre vet jag inte. IKEA kanske inte är toppklass och den finns inga reservdelar 20år senare, men IKEA har nog ett ok förhållande pris/kvalitet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.