2 059 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
IKEA sockel med ????
Har fått hem mina platta paket från IKEA. Tillsammans med socklarna finns en lika lång "spånskivebit" som är lite smalare.
Är denna tänkt att spikas upp på väggen för att ersätta de bakre benen på bänkskåpen?
I så fall tänkte jag först använda den som stöd när jag skruvar upp överskåpen. Är det rätt tänkt eller har den någon annan funktion som jag inte ser nu?
Är denna tänkt att spikas upp på väggen för att ersätta de bakre benen på bänkskåpen?
I så fall tänkte jag först använda den som stöd när jag skruvar upp överskåpen. Är det rätt tänkt eller har den någon annan funktion som jag inte ser nu?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det är precis tanken med denna men jag använder själv aldrig denna oavsett vika kök jag monterar utan föredrar ben i bakkanten med då jag tycker det gå smidigare.
Ofta har man ändå kablar, rör, diskmaskin, spis och annat ivägen så det blir en massa småbitar man får fästa på väggen och beroende på vad väggen är av för material så är det ibland bara jobbigt att få dit den tillräckligt exakt.
Ofta har man ändå kablar, rör, diskmaskin, spis och annat ivägen så det blir en massa småbitar man får fästa på väggen och beroende på vad väggen är av för material så är det ibland bara jobbigt att få dit den tillräckligt exakt.
Klicka här för att svara