Byggahus.se

Hus kring Lund

1. L
    Medlem Nivå 1
    Hej,

Söker hus med pendlingsavstånd till Lund (helst max 30 min bilväg). Söker ffa ett äldre hus med byggår innan 1920, gärna med bevarad äldre charm. Har inget emot att renovera en del själv. Budget gärna inte så mkt mer än 6M. Har dock väldigt dålig koll på områden runt Lund. Vill gärna bo vid havet men antar att det nog är en utopi. Lite mörkrädd (!) så vill ogärna bo alltför ödsligt utan föredrar ett lite mindre samhälle. Har inga barn så skola etc är inget som påverkar valet. Hade vart tacksam för tips på bra områden att leta i!

Allt gott!

2. Shakula
    Husägare Nivå 7
    Bjärred eller Lomma? Men är osäker på om din budget räcker.

3. M
    Medlem · Nivå 7
    Landskrona, ligger vid havet. Tycker det har oförtjänt dåligt rykte. Trettio min till Lund med bil eller tåg. Ca 20 min till Helsingborg. Finns fler butiker och restauranger än Bjärred och Lomma. Husen brukar ligga lägre i pris än närliggande strandnära orter.

4. 13th Marine
    Renoverare · Nivå 21
    En halvtimme från lund och kusten ger dig väl nästan hela kusten från (västra) trelleborg i söder till (södra) helsingborg i norr. (Med lite kreativ mäklarräkning)

• Laddar…
  5. J
    Renoverare · Nivå 18
    https://www.hemnet.se/bostad/villa-...utm_campaign=tipsa&utm_content=android-mobile

Inte nära havet, men det är nog enda kriteriet som inte uppnås. Mindre samhälle men med de flesta serviceanläggningarna man kan behöva så som vårdcentral, bank, apotek, matbutiker osv..
    Detta huset ligger relativt centralt men ändå i utkanten. Inom 2 år kommer det dessutom finnas pendeltåg mot Lund (y)

Avståndsmässigt så tar det ca 25-30 min till Lund.

6. M
    Medlem · Nivå 7
    Åkarp har en hel del äldre villor, finns en ute på hemnet just nu för 6 mille.
    Nackdelen är att det är inklämt mellan två motorvägar och en järnväg och att det tillhör sossekommunen Burlöv.

De äldre husen i Lomma och Bjärred ligger på de dyra adresserna och har ofta väldigt stora tomter om de inte styckats av så priserna blir därefter.

• Laddar…
  7. J
    Renoverare · Nivå 18
    Du har även trollsjöområdet i Eslöv, förvisso inte heller havet men rejält mysigt! Man tar sig snabbt till Lund därifrån också :)

• Laddar…
hus lund