Skaffat mig en begagnad Atmos DC30SF och har lite funderingar på inkoppling, här kommer frågorna:

1 På toppen sitter två mindre rör varav den ena verkar ha en termostat, vad är detta till för?

2 På baksidan sitter en termostat med en stång i till ett spjäll, vad är detta till för?

3 Via en givare strömsätts en kabel som sticker ut på baksidan som jag antar kall kopplas till en pump,.... eller?

Tacksam för svar..
 
Spontant gissar jag som följer:

1. Kylslinga för nödkylning (vid överhettning av pannan öppnar ventilen och släpper in kallvatten)
2. Reglering av förbränningsluften (luckan stänger vid för hög panntemp)
3.Kan vara strömförsörjning till laddkoppel/laddomat.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.