Många frågor här ikväll, men ska ut på en shoppingrunda för material imorgon och då tänker man igenom ett och annat såhär mitt i natten :crysmile:

Hur kopplar jag den nya hon till det befintliga avloppet på smifigast sätt?

Har köpt hem och test hållit ikea Lillviken men den verkar vara en hel del arrangemang med för att få den att passa.

Så det kanske är bättre att bara bygga eget utifrån befintligt vattenlås? Vad behöver jag isåfall för grejjer?

Yt2OjVrO4al7bbMXFvbu8yunuYGzukE0AsmUN5li9duC6ScSn6gREikjuZnsSeKHhn53ugmtBJLxCB8ifzkcPZNwYsOFTj_0MFFYIrcsNJ19e7On1T6r59_EqOIHQCe9bcqDA6axcFZMZ57Fa60hujQAmuC0rJrWQoV9cWVNYz9tQfsiFLeABMM2zw3gFNKmD1hsTl8--ZkwaNDeHxAgCGe7cGWWvOVnDdZlDFBWm8wU7Zq3kNM6Y5bdvcvFyUG__g3MKOJXwJ33o09cztBYDcfXgH3K073qc6657knBI0p029GTcnoP8zIkjSNf0AEg6SqoL7tYdhc8UaxOSdVOV8uwvDQM6V86Sx_0M4zKv4vrLf0v0rAwC_kidCUu3ms08_w4tBRPG4A_LSVQp3MgfRXgP4A10LxXbXcRHGomgWfr4QAZ8F9dzi6noCnFGGk4TfvT7mPOIPJiXgNtufithu_w4wIssI9sBpbO4dpp0t1odP6iSsymyAsYGQKi55hBvJ_A8zRRjyQx12lK-RG2TO5-QUH9I0GFJxvoid9n5rhkVfBCYF9ZNvQgpACI4Qc8jpiXn8QVVB-pArF-GLIVJYR0jaULA-vymGbqr4l4knuU-TjoT_LDc1px0pD3I-3sdM26ZljzJ02Wfyqrv40oLgH03AErJ980uKXkLa5r1Lnc3o0RZp7zxuXV8c3Z=w973-h1297-no

Vi satta dit Ikeas Lillviken när vi byggde vårat Ikea-kök och tyckte det var ganska smidigt att få dit, finns många teleskop-delar så det går att justera och få det nästan precis var man vill. Vi fick till vårat så det går väldigt nära bakre väggen.

Går ditt nuvarande vattenlås inte att dra upp ur golvet? ser ut som att det går ner under golvspånet i dina tidigare trådar men det borde gå att ta isär där nere tycker jag. Annars så dela vid den sista delningen och anslut Lillviken till det röret.

• Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
K Kdog skrev:
Vi satta dit Ikeas Lillviken när vi byggde vårat Ikea-kök och tyckte det var ganska smidigt att få dit, finns många teleskop-delar så det går att justera och få det nästan precis var man vill. Vi fick till vårat så det går väldigt nära bakre väggen.

Går ditt nuvarande vattenlås inte att dra upp ur golvet? ser ut som att det går ner under golvspånet i dina tidigare trådar men det borde gå att ta isär där nere tycker jag. Annars så dela vid den sista delningen och anslut Lillviken till det röret.
Det är möjligt att det går att dra isär vid golvet, men är man klantig och inte tänker på att avloppet ska få plats i skåpet så är man:crysmile: Så jag har ju inte tänkt på att vi kanske behöver ta isär skiten utan har vackert satt dit tätskiktsskydd och limmat med speciell tätskitsttejp runt rörjäveln:rofl:

Okej så lillviken passar i om jag bara kopplar bort vattenlåset på vårat? Vid liksom den sista ringen en bit upp på röret

Jag kan ju inte garantera att det passar, skruva bort och mät invändig diameter. Du kanske kan provmontera den flexibla slangen i röret som är kvar.

Att köpa alla delar lösa för att bygga ett eget avlopssystem tror jag blir mycket dyrare och krångligare om man inte är typ rörmockare och har massor av olika rörbitar att prova sig fram med. Att använda Lillviken känns som den enklaste lösningen i ditt fall. Den flexibla slangen kapar du i rätt längd sen (kolla instruktionen så du kapar i rätt ände) så blir det rakt och snyggt.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.