1 932 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Hur förvara lysfotogen?
Jag har en fotogenkamin och 10 L lysfotogen som backup om strömmen går när det är mycket kallt (bor i lägenhet med direktverkande el).
Hur bör lysfotogen förvaras, tål den många minusgrader (så att jag kan ställa den i en låda (lufttät?) på balkongen t.ex.)?
Hur bör lysfotogen förvaras, tål den många minusgrader (så att jag kan ställa den i en låda (lufttät?) på balkongen t.ex.)?
Man brukar ha det i något kallt oisolerat uthus så säkert skall det fungera på en balkong också såvida det inte blir väldigt hett där framåt sommaren.
I pappas barndom hade de ett 200 liters galvaniserat oljefat med järnband omkring som stod i en bod. En gång i året lastade de fatet på skravan och spände för hästen och for över isen till handlaren och fick det påfyllt. Det var innan de fick elektricitet och väg till gårds. Då gick det åt mycket lyspetroleum.
I pappas barndom hade de ett 200 liters galvaniserat oljefat med järnband omkring som stod i en bod. En gång i året lastade de fatet på skravan och spände för hästen och for över isen till handlaren och fick det påfyllt. Det var innan de fick elektricitet och väg till gårds. Då gick det åt mycket lyspetroleum.
tack!H heimlaga skrev:Man brukar ha det i något kallt oisolerat uthus så säkert skall det fungera på en balkong också såvida det inte blir väldigt hett där framåt sommaren.
Klicka här för att svara