M
Kollar man på deras TP11 600x1200 + koppel + termostat så blir det lika dyrt som ett thermopanel v4 av samma storlek från rinkaby rör.
Thermopanel har dessutom inbyggt koppel.

K
Dock så ingår inte termostaten hos thermopanel. Deras V4 koppel är dock väldigt fina och väl värda en extra slant

M
K Kallebo skrev:
Dock så ingår inte termostaten hos thermopanel. Deras V4 koppel är dock väldigt fina och väl värda en extra slant
Skrev ju precis att kopplet sitter inbyggt i radiatorn. Det verifierade även rinkaby rör.
Thermostat får man för 49:- om man bara blundar för designtermostaterna som visas först.

Är ute efter 2 st 22-300x2000 och en 22-600x1200

Billiga element - 4681:- exl termostat och koppel

Purmo V4 - 8560:- exl termostat

Purmo Compact 5921:- exl termostat och koppel

Radiatorkoppel inkl. Termostat går väl på en 450 eller så stycket.

Undrar vilket fabrikat det är på billigaelemet?

En vanlig termostat går på typ 150kr. 49kr får man inte en termostat för.

M
D Daniel 109 skrev:
En vanlig termostat går på typ 150kr. 49kr får man inte en termostat för.
Då har dem väl ovanliga termostater på rinkaby då. Sen fattar jag också att det antagligen skiljer i exakthet mellan den som kostar 49:- och den som kostar 800:-

Rinkabys billigaste kostar 143kr. Det finns inga termostater för 50kr.

M
R Rickie skrev:
Är ute efter 2 st 22-300x2000 och en 22-600x1200

Billiga element - 4681:- exl termostat och koppel

Purmo V4 - 8560:- exl termostat

Purmo Compact 5921:- exl termostat och koppel

Radiatorkoppel inkl. Termostat går väl på en 450 eller så stycket.

Undrar vilket fabrikat det är på billigaelemet?
Ja det verkar som att Termopanel drar ifrån i pris när det kommer till 22or och mer ju större man vill ha.

Tillverkare på billigaelement är antagligen noname-grejer, dvs dem köper in det billigaste dem kommer över direkt från olika fabriker.

M
D Daniel 109 skrev:
Rinkabys billigaste kostar 143kr. Det finns inga termostater för 50kr.
Kollade mitt mail och det stämmer, det är vredet som kostar 49:-, termostatventilen igår i elementet.

Termostater och ventiler är två olika delar. Termostaten sitter i vredet. Men sedan finns det vred utan termostat, jag gissar att det är något sådant du hittat.

• Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
M
D Daniel 109 skrev:
Termostater och ventiler är två olika delar. Termostaten sitter i vredet. Men sedan finns det vred utan termostat, jag gissar att det är något sådant du hittat.
Ah så måste det nog vara - dvs det blir typ en injusteringsventil då den saknar termostatfunktionen.

Men ändå, för att knyta ihop det till ämmet, så skulle min TP11-radiator 600x1200 som jag jämfört med (till mig själv) med termostat då kosta ~1600:- och 1500:- från billigaelement.se.
Men då verkar jag nog ha träffat mitt i prick på Purmos billigaste radiator :)

M Marcussjogren skrev:
Ah så måste det nog vara - dvs det blir typ en injusteringsventil då den saknar termostatfunktionen.

Men ändå, för att knyta ihop det till ämmet, så skulle min TP11-radiator 600x1200 som jag jämfört med (till mig själv) med termostat då kosta ~1600:- och 1500:- från billigaelement.se.
Men då verkar jag nog ha träffat mitt i prick på Purmos billigaste radiator :)
Blir nog Prkmo compact för mig .Känns lite bätte.

M
R Rickie skrev:
Blir nog Prkmo compact för mig .Känns lite bätte.
Håller med - har iofs själv köpt Watts radiatorer från Sigro, men även där var TP billigare på den senaste jag refererade till.

Övriga blir det antingen Purmo eller Watt beroende på vem som ligger bäst till i pris.

M Marcussjogren skrev:
Håller med - har iofs själv köpt Watts radiatorer från Sigro, men även där var TP billigare på den senaste jag refererade till.

Övriga blir det antingen Purmo eller Watt beroende på vem som ligger bäst till i pris.
Verkar som det är WATT som tillverkar deras element..

https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=58460.0

• Gilla
Marcussjogren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.