M mikaoj85 #1 Medlem · västernorrland · 2 inlägg 1 dec 2010 08:02 mikaoj85 Medlem västernorrland 2 inlägg 1 dec 2010 08:02 #1 Hejsan. Vi håller på att konvertera till vattenburet. och fårgan är: Vilken höjd ska vattenradiatorerna sitta från golvet? Vi har en firma hemma som håller på att montera dom. och dom sätter radiatorerna på 20-25 cm från golv. Det ser inte klokt ut. Finns det några bestämmelser får sånt mvh
Hejsan. Vi håller på att konvertera till vattenburet. och fårgan är: Vilken höjd ska vattenradiatorerna sitta från golvet? Vi har en firma hemma som håller på att montera dom. och dom sätter radiatorerna på 20-25 cm från golv. Det ser inte klokt ut. Finns det några bestämmelser får sånt mvh
mycke_nu #2 Medlem · Gotland, Sudret · 12 280 inlägg 1 dec 2010 09:08 mycke_nu Medlem Gotland, Sudret 12 280 inlägg 1 dec 2010 09:08 #2 Det bestämmer du väl själv, bara rören får plats, så. Jag har just gjort det samma och satt elementen på ca 16 cm, lite varierande beroende på höjden hos golvsockeln som skiljer från rum till rum i vårt gamla hus.
Det bestämmer du väl själv, bara rören får plats, så. Jag har just gjort det samma och satt elementen på ca 16 cm, lite varierande beroende på höjden hos golvsockeln som skiljer från rum till rum i vårt gamla hus.
M mikaoj85 #3 Medlem · västernorrland · 2 inlägg 1 dec 2010 09:12 mikaoj85 Medlem västernorrland 2 inlägg 1 dec 2010 09:12 #3 Det lät mer vettigt med 15-16 cm. För nu kommer ju mina element nästan uppe vid fönsterbrädan.. Jag ska prata med killen som utför jobbet ,så får han sänka elementen en bit om det går!
Det lät mer vettigt med 15-16 cm. För nu kommer ju mina element nästan uppe vid fönsterbrädan.. Jag ska prata med killen som utför jobbet ,så får han sänka elementen en bit om det går!