Hur fasen får man skåpen att sitta kvar där man vill ha dom när man sk abygga sitt kök i programmet?
Vad gör jag för fel?
Det står ju ingenstans varför de inte fastnar! :mad:

Jag tror att det går om man trycker på ctrl samtidigt som man drar. Det kanske inte får plats
där du försöker sätta skåpen, kan vara någon fönster i vägen eller så kan du ha skåpet felvänt.

Har också problem med det programmet. Ritade upp väggarna och skåpet gick att sätta på tre väggar men inte på den vägg jag ville ha det.

Det funkar ofta bättre att placera möbler mitt i rummet och sedan använda piltangenterna för att maka in dem på plats. Och som sagt; se till att de är rättvända först...

makro skrev:
Jag tror att det går om man trycker på ctrl samtidigt som man drar. Det kanske inte får plats
där du försöker sätta skåpen, kan vara någon fönster i vägen eller så kan du ha skåpet felvänt.
Jo det får plats.. har liksom inte fått dit något skåp alls så det är helt tomt. Har testat med 2 olika skåp nu. En hörnlösning på 105cm och ett hörnskåp på 90cm. Drar skåpen till mitten av rummet sen vrider med pilarna så det blir rätt o sen flyttar till rätt ställe men det fäster inte!
Jag förstår ingenting!
Och de vill att man ska ha gjort köket i programmet innan man kommer till ikea. Hur fasen ska det gå till?!

esox skrev:
Det funkar ofta bättre att placera möbler mitt i rummet och sedan använda piltangenterna för att maka in dem på plats. Och som sagt; se till att de är rättvända först...
Hmm piltangenterna ska jag testa! Jag har bara dragit de med musen...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.