Andy78 skrev:
Men hallå kom igen nu!
Är ha inte nöjd så måste han skicka tillbaka varan och visa det med ett kollinummer, innan pengarna betalas ut.
Och har han skickat det korrekt så är det med kollinummer och går att spåra och är dessut försäkrat, har han bara gjort som många tokar gör bara lägger det på lådan, då får han tyvärr inte igen sina pengar.

Att följa rekommendationerna på tradera är lite som att klicka på referenser på en tillverkares hemsida.

Man vet inte hur trovärdiga de är.

Varför ska en säljare neka tex internetgirot om han ändå måste skicka varan, vad är problemet?
Förstår inte riktigt vad du vill säga?? Pratar du om icke trovärdiga köpare?? Jo dom är vanliga men jag förstår som sagt inte..

Andy78 skrev:
Att följa rekommendationerna på tradera är lite som att klicka på referenser på en tillverkares hemsida.

Man vet inte hur trovärdiga de är.
Du tror att allas omdömmen är riggade av vänner osv?
Som i sin tur fått omdömmen av vänner som i sin tur..?
Njae..

Bevisligen funkar det bra med förskottsbetalning till konto, iom att så många kör det.

Sa jag alla?

Gå på omdömmena du om du tycker det känns bra.

Andy78 skrev:
Varför köper man sånt på tradera, är det inte bara att trava i till en datorbutik och handla där?

Tag en bild på minnet så jag får se hur det ser ut.
Kan det vara för att det blir billigare på Tradera?
(om man nu utgår från att det varit ett Kingston original)

Andy78 skrev:
Varför köper man sånt på tradera, är det inte bara att trava i till en datorbutik och handla där?

Tag en bild på minnet så jag får se hur det ser ut.
Jo visst om man har 4000:- över så.

• usb.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Andy78 skrev:
Sa jag alla?

Gå på omdömmena du om du tycker det känns bra.
Vad mer än omdömen och kontakt med säljaren ska du gå på?

Nimajneb skrev:
??? vaför inte????

det är ju trovärdigheten hos säljaren som är det viktiga.. om han vill ha betalt som alla andra kan ju inte diska honom
Nu är jag van med Ebay men jag hittar inga omdömen på denna användare som säljer laddaren på Tradera. Det gör i alla fall att jag inte sätter in pengar på några konton innan jag har laddaren i handen.

Immobil skrev:
:O Då skulle du inte våga handla av mig heller. :S

Kolla omdömena istället, där får du en fingervisning om vilken slags säljare det är. Ett enstaka negativt är inget att fästa sig vid, om övriga är OK.
Se ovan

FredrikR skrev:
Du tror att allas omdömmen är riggade av vänner osv?
Som i sin tur fått omdömmen av vänner som i sin tur..?
Njae..

Bevisligen funkar det bra med förskottsbetalning till konto, iom att så många kör det.
d^_^b

Men faktum är att jag sprang på en säljare som hade ung 10 st IPhone 3G för 2900...sprillans nya o olåsta förstås.
Han hade 8 st positiva kommentarer där alla köpt en telefon o var jättenöjda.

MEN

Säljaren var reggad samma dag... senare under kvällen var säljaren avstängd--- men det var säkert några blåögda stackare som hann gå på bluffen..

FredrikR skrev:
Vad mer än omdömen och kontakt med säljaren ska du gå på?

Skulle du göra affärer med någon som endast accepterar förskottsbetalning till sitt konto?

Nimajneb skrev:
d^_^b

Men faktum är att jag sprang på en säljare som hade ung 10 st IPhone 3G för 2900...sprillans nya o olåsta förstås.
Han hade 8 st positiva kommentarer där alla köpt en telefon o var jättenöjda.

MEN

Säljaren var reggad samma dag... senare under kvällen var säljaren avstängd--- men det var säkert några blåögda stackare som hann gå på bluffen..

Märkligt han hade ju 8 nöjda köpare.....:x

Andy78 skrev:
Skulle du göra affärer med någon som endast accepterar förskottsbetalning till sitt konto?
Naturligtvis är det inga problem...förutsatt att säljaren har bra vitsord. Som vi sagt tidigare.. det sker miljontals sådana affärer varje dag.

Nimajneb skrev:
Naturligtvis är det inga problem...förutsatt att säljaren har bra vitsord. Som vi sagt tidigare.. det sker miljontals sådana affärer varje dag.
bra vitsord som vem som helst kan skriva in.
Jag tror du missförstått min poäng.

Andy78 skrev:
bra vitsord som vem som helst kan skriva in.
Jag tror du missförstått min poäng.

??

Jag tror inte du riktigt vet hur det funkar på Ebay/Tradera.....

Eller snarare jag kan se att du inte vet..

du kan tex läsa lite om det här:
Tradera omdömessytem

Nimajneb skrev:
??

Jag tror inte du riktigt vet hur det funkar på Ebay/Tradera.....

Eller snarare jag kan se att du inte vet..

du kan tex läsa lite om det här:
Tradera omdömessytem

Fina grafer, vad är det jag inte förstår man köper en produkt och och ger sitt omdöme.

och?

Andy78 skrev:
Fina grafer, vad är det jag inte förstår man köper en produkt och och ger sitt omdöme.

och?
och vad?

när en säljare samlat på sig hundratals positiva omdömen.... så litar du inte på det... eller vad?

Finns ingen säljare som vill sabba sitt rykte genom att blåsa dig på några hundringar...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.