16 362 läst ·
154 svar
16k läst
154 svar
Handla på Tradera
Förstår inte riktigt vad du vill säga?? Pratar du om icke trovärdiga köpare?? Jo dom är vanliga men jag förstår som sagt inte..Andy78 skrev:Men hallå kom igen nu!
Är ha inte nöjd så måste han skicka tillbaka varan och visa det med ett kollinummer, innan pengarna betalas ut.
Och har han skickat det korrekt så är det med kollinummer och går att spåra och är dessut försäkrat, har han bara gjort som många tokar gör bara lägger det på lådan, då får han tyvärr inte igen sina pengar.
Att följa rekommendationerna på tradera är lite som att klicka på referenser på en tillverkares hemsida.
Man vet inte hur trovärdiga de är.
Varför ska en säljare neka tex internetgirot om han ändå måste skicka varan, vad är problemet?
Du tror att allas omdömmen är riggade av vänner osv?Andy78 skrev:
Som i sin tur fått omdömmen av vänner som i sin tur..?
Njae..
Bevisligen funkar det bra med förskottsbetalning till konto, iom att så många kör det.
Nu är jag van med Ebay men jag hittar inga omdömen på denna användare som säljer laddaren på Tradera. Det gör i alla fall att jag inte sätter in pengar på några konton innan jag har laddaren i handen.Nimajneb skrev:
Se ovanImmobil skrev:
d^_^bFredrikR skrev:
Men faktum är att jag sprang på en säljare som hade ung 10 st IPhone 3G för 2900...sprillans nya o olåsta förstås.
Han hade 8 st positiva kommentarer där alla köpt en telefon o var jättenöjda.
MEN
Säljaren var reggad samma dag... senare under kvällen var säljaren avstängd--- men det var säkert några blåögda stackare som hann gå på bluffen..
Nimajneb skrev:d^_^b
Men faktum är att jag sprang på en säljare som hade ung 10 st IPhone 3G för 2900...sprillans nya o olåsta förstås.
Han hade 8 st positiva kommentarer där alla köpt en telefon o var jättenöjda.
MEN
Säljaren var reggad samma dag... senare under kvällen var säljaren avstängd--- men det var säkert några blåögda stackare som hann gå på bluffen..
Märkligt han hade ju 8 nöjda köpare.....:x
Andy78 skrev:
??
Jag tror inte du riktigt vet hur det funkar på Ebay/Tradera.....
Eller snarare jag kan se att du inte vet..
du kan tex läsa lite om det här:
Tradera omdömessytem
och vad?Andy78 skrev:
när en säljare samlat på sig hundratals positiva omdömen.... så litar du inte på det... eller vad?
Finns ingen säljare som vill sabba sitt rykte genom att blåsa dig på några hundringar...