Den här ser ut som att klämring ska användas. Borde det inte varit halvkoppling?
 
  • Klaffventil med blått handtag och gängad anslutning, till synes avsedd för klämring montering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Hej och välkommen till forumet @Pe.s :)

Det ser ut som att det är LK:s vinkelventil 509.

Om det är det gäller följande för att koppla vidare på denna på korrekt sätt:

https://www.lksystems.se/sv/produkt.../lk-kulventil-509-vinkel-invutv_77746990.aspx
Avstängningsventil i avzinkningshärdig mässing för användning mot fördelare UNI. Kan enkelt kompletteras med LK PressPex Pressanslutningskoppling RSK 187 66 06 samt 187 66 07 eller LK Anslutningskoppling RSK 241 72 98 samt 187 58 90. Kan monteras mot o-ringstätning på den utvändiga G20 sidan på LK Fördelare UNI vilket underlättar hopmontering av ventil och fördelare utan ytterligare tätning.

 
Krilleman Krilleman skrev:
Hej och välkommen till forumet @Pe.s :)

Det ser ut som att det är LK:s vinkelventil 509.

Om det är det gäller följande för att koppla vidare på denna på korrekt sätt:

[länk]
Avstängningsventil i avzinkningshärdig mässing för användning mot fördelare UNI. Kan enkelt kompletteras med LK PressPex Pressanslutningskoppling RSK 187 66 06 samt 187 66 07 eller LK Anslutningskoppling RSK 241 72 98 samt 187 58 90. Kan monteras mot o-ringstätning på den utvändiga G20 sidan på LK Fördelare UNI vilket underlättar hopmontering av ventil och fördelare utan ytterligare tätning.
Tack, och tack för svar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.