Jag har efter mycket funderingar färdigställt en grillplats som är gjord av huggna stenblock som är tagna från gamla stenbroar. Jag har även köpt ett par kantstenar och och några storgatstenar som användes för att höja upp stenen som används som bordsskiva. Grillen hade jag hjort sedan tidgare av en gammal metallkon som jag monterat ett höj och sänkbart galler över.
Eventuellt gör jag lite mer jobb med timmerbitar (tänk huggkubbar) som extra sittplatser men den tunga delen av jobbet är iaf klar nu.
Lite bilder...
Eventuellt gör jag lite mer jobb med timmerbitar (tänk huggkubbar) som extra sittplatser men den tunga delen av jobbet är iaf klar nu.
Lite bilder...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Testadw min dutch oven (fältugn) för första gången idag och tänkte att jag kunde lägga lite bilder här då den testades på grillplatsen. Ser bra ut men blev dock rejält bränd i botten så mindre glöd under den nästa gång jag testar detta recept. Trevligt att både kunna grilla köttet och göra tillbehör över elden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Min fru ville ha ett regnskydd och jag gillar projekt så jag gjorde ett med gamla elstolpar, lite nedkapade björkar på tomten och en pressening. Blev bra tycker jag.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är det någon som har lite tips hur man kan göra smidid förvaring i regnskyddet? Tänker mig något så att man kan hänga upp saker som t.ex. yxa, liggunderlag etc på insidan av väggarna. Kanske sätta fast ett nät på insidan som man kan häng sker i? Tips var man kan hitta ett lämpligt nät?
Nu har jag fortsatt förbättra grillplatsen med bättre vindskydd. Ena halvan blir själva vindskyddet där man antingen kan sova på en stor platt yta eller kan fälla upp del av golvet som bord och sitta och äta. Inte färdigställt upphängningen av bordet utan bara temporärt upphöjt för att testa lämplig höjd. Taken ska också blir mer permanent, presenningen är mest som skydd för golvet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blir liggande vildmarkspanel med roslagsmahogny som behandling. Hoppas att det blir bra. Mycket jobb att pussla igop bitar blir det iaf.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Wow! Bra jobbat! "Dutch oven" har dock en annan betydelse för mig än en koluppvärmd gryta