Jag har nyligen köpt en Bosch ugn med pyrolys. När man läser igenom instruktionerna för pyrolys så verkar det som om grillgallret inte tål det, är det någon som vet varför? Jag är lite frestad testa men vill samtidigt inte riskera skada ugnen.
 
den tål ite så högt temp. Glömde min i och efter pyrolys blev gallret svart , fläckigt och matt. Formen är dock oförändrat så den går att använda. Ugnen blir inte förstörd ... enbart gallrets ytbehandling som blir förstörd. Testa inte :)
gaia
 
  • Gilla
paros
  • Laddar…
gaia skrev:
den tål ite så högt temp. Glömde min i och efter pyrolys blev gallret svart , fläckigt och matt. Formen är dock oförändrat så den går att använda. Ugnen blir inte förstörd ... enbart gallrets ytbehandling som blir förstörd. Testa inte :)
gaia
Ok då förstår jag. Lite dum prioritering kan man tycka, är ju oftast gallret det fastnar en massa klägg på. Hade gärna haft möjlighet elda bort det.
 
tycker också det är snålt att Bosch inte satsat på bättre gallerkvalitet som tål ca 500grader.
gaia
 
Lini skrev:
är ju oftast gallret det fastnar en massa klägg på. Hade gärna haft möjlighet elda bort det.
Kör det i diskmaskinen. Det brukar faktiskt fungera skapligt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.