Hej, jag undrar om det går att byta ut vår äldre golvvärme fördelaren (Värmekretsfördelare)
till LK golvvärme system

Redigerat:
Blir kanske enklare om du tar ett par bilder

Hej,

Har en Ebeco 205 som trots att den är inställd på 27 grader så är golvet kallt. Fått tips om att mäta utgående plint på termostaten. Kan någon visa på bilden var jag ska mäta?

• Termostat med kablar, Ebeco 205, monterad i vägg. Sök hjälp för att mäta utgående plint för felsökning av golvvärmeinställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En Ebeco 205 termostat visar 26 grader på en ljus vägg.
    Skapa konto
Mät mellan ledningarna där det står "load" med en spänningsprovare när termostaten är påslagen. Brukar tyvärr vara ganska mycket problem med den modellen av termostat.

J Josth skrev:
Mät mellan ledningarna där det står "load" med en spänningsprovare när termostaten är påslagen. Brukar tyvärr vara ganska mycket problem med den modellen av termostat.
Vet du om jag kan mäta med den här?

• Multimeter med digital display och mätkablar.
    Skapa konto
Ja den kan mäta 230 VAC så det går bra men du måste veta hur man gör så det inte blir fel. På bilden har du satt den svarta i positionen 10 A så har du otur exploderar mätaren. Den svarta ska sitta i COM när du mäter spänning!

J Josth skrev:
Ja den kan mäta 230 VAC så det går bra men du måste veta hur man gör så det inte blir fel. På bilden har du satt den svarta i positionen 10 A så har du otur exploderar mätaren. Den svarta ska sitta i COM när du mäter spänning!
Tack. Måste jag ta ut ledningarna från Load för att mäta?

Det beror på om proberna når kontakterna i termostaten utan att ta bort ledningarna. Du får prova om det går.

• Gilla
HamBygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.