Har en liten fundering angående returtemp på golvvärmen
ytan på huset är ca 130m2
Värmesystemet var från 1984.
Vi har satt in en ny vedpanna samt 2 st acc tankar på 1500l totalt för 4 år sedan.
Finns inget uppmärkt på slingorna till golvvärmen men jag har nog listat ut det ganska bra tror jag.

Framledningstemperaturen har jag ställt upp på 40 grader nu när det är lite kallare. Brukar köra 30 grader annars.
Cirk pumpen på lägsta hastigheten.
Men jag funderade lite över returtemperaturen. skiljer ca 2 grader
Hur mycket bör det skilja?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.