716 läst ·
2 svar
716 läst
2 svar
Glidjutning ( Spjäll )
När jag glidgjöt vår skorsten fick spjället sitta kvar, men jag antar att det beror på hur det är konstruerat. I mitt fall sitter spjället i kåpan till öppna spisen, alltså innan murstocken och är så pass stort att jag utan större problem fick in dragkudden. Lite trixande och milt våld så skumgummit pressades ihop var det som krävdes.
Får lov att kolla hur spjället är utformat och ber att få återkomma.Dheri skrev:
När jag glidgjöt vår skorsten fick spjället sitta kvar, men jag antar att det beror på hur det är konstruerat. I mitt fall sitter spjället i kåpan till öppna spisen, alltså innan murstocken och är så pass stort att jag utan större problem fick in dragkudden. Lite trixande och milt våld så skumgummit pressades ihop var det som krävdes.
Klicka här för att svara