I går köpte jag ett solcellsdrivet bevattningssystem från Gardena. Aquabloom
Verkar fungera men det finns inte beskrivet hur de olika programmen fungerar.

tex 12 h / 15 min

Är det en cykel att det kommer en skvätt vatten var 15 minut under 12h från det att du startar apparaten. Därefter 12h utan bevattning…. 12h bevattning var 15 min osv ?

Otroligt att Gardena inte beskriver det i manual

Glad sommar!

• Gilla
Oakwings
  • Laddar…
L lsjogren skrev:
I går köpte jag ett solcellsdrivet bevattningssystem från Gardena. Aquabloom
Verkar fungera men det finns inte beskrivet hur de olika programmen fungerar.

tex 12 h / 15 min

Är det en cykel att det kommer en skvätt vatten var 15 minut under 12h från det att du startar apparaten. Därefter 12h utan bevattning…. 12h bevattning var 15 min osv ?

Otroligt att Gardena inte beskriver det i manual

Glad sommar!
En bordsfläkt sett ovanifrån med kontrollpanel, bredvid en Coca-Cola Zero-burk och köksredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en analog timerinställning med tidsintervaller märkta i minuter och timmar.
Skapa konto
En bordsfläkt sett ovanifrån med kontrollpanel, bredvid en Coca-Cola Zero-burk och köksredskap.
Skapa konto
Närbild på en analog timerinställning med tidsintervaller märkta i minuter och timmar.
Skapa konto

• Gilla
Oakwings
  • Laddar…
Det är väl frekvens och bevattningslängd man ställer in. Så 24H / 15min innebär att den vattnar 15 min var 24:e timme alltså en vattning per dygn samma klockslag som programmeringen startade.

• Gilla
lsjogren
  • Laddar…
alm82 alm82 skrev:
Det är väl frekvens och bevattningslängd man ställer in. Så 24H / 15min innebär att den vattnar 15 min var 24:e timme alltså en vattning per dygn samma klockslag som programmeringen startade.
Gissade det men kunde varit var 15 min i 24h

tack

Jag har letat på hela nätet efter en programbeskrivning - förgäves. Uselt av Gardena att låta köpare gissa sig fram. Det står heller ingenting om att de blåsvarta droppmunstyckena eventuellt är justerbara (de har snurrhjul). Någon som vet?

alm82 alm82 skrev:
Det stämmer, jag har en sådan.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.