Byggahus.se

Garantispolning?

1. L
    Medlem · Skåne · 263 inlägg

lobbin

Medlem
    Fick erbjudande i brevlådan om avloppsspolning från en känd aktör. Nappade då vi haft småproblem i köket till och från.

Kom en kille på fredag förmiddag och spolade rent i våra totalt 5 avlopp. Själv jobbade jag hemma och gjorde inget värre. Sen eftermiddag kommer frun hem och spolar lite i köksvasken där det visar sig vara stopp direkt.

Kollar vattenlås och liknande och så fort det kommer lite luft efter vattenlåset så rinner det igenom. Ringer firman som självklart börjar jiddra om jourtaxa om det skulle visa sig att det inte går på garanti.

Orkar inte utan ber dom bara skicka ut en kille på måndag. Kille kommer och filmar, och mycket riktigt sitter något fast. Han blåser rent och filmar igen och hittar att vi har en svacka på ledningen som trolig orsak. Han vill inte spekulera om garanti eller inte och jag säger att det spelar egentligen ingen roll då det inte är han jag kommer att argumentera emot.

Idag landade det mycket riktigt en faktura där man hävdar att det inte är garanti pga bakfall.

Själv är jag inne på att bestrida fakturan med anledning att första killen inte gjorde ett ordentligt jobb. Hade han kontrollspolat ordentligt innan han stack så borde han upptäckt problemet redan då och vi kunde ha haft en dialog om direkt.

Är jag fel på det?

2. D
    Besserwisser · E · 17 959 inlägg

Daniel 109

Besserwisser
    Oavsett bakfall då ska det ju inte vara stopp när de varit där. Särskilt som det inte var det innan de kom. Det ska du inte betala. Om det blivit stopp efter en vecka eller mer så skulle jag köpt argumentet, men inte i det här läget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.