Byggahus.se
Hej , jag har problem med våran garage port , när man stänger garage porten med kontrollen eller knappen på motorn så funkar det men in i det sista när den ska stängas helt så stoppas det inte utan kommer tbx till mitten och bara stannar. Har försökt starta om senaste dagarna med samma problem. Den fungerar men problemet är den stannar inte längst för låsas. Garageporten bara går ner hela vägen sen tillbaka till mitten . Vet någon hur man kan lösa det eller åtgärda på något sätt. Tacksam för all info
 
M Mrmrpoal skrev:
Hej , jag har problem med våran garage port , när man stänger garage porten med kontrollen eller knappen på motorn så funkar det men in i det sista när den ska stängas helt så stoppas det inte utan kommer tbx till mitten och bara stannar. Har försökt starta om senaste dagarna med samma problem. Den fungerar men problemet är den stannar inte längst för låsas. Garageporten bara går ner hela vägen sen tillbaka till mitten . Vet någon hur man kan lösa det eller åtgärda på något sätt. Tacksam för all info
Jag har haft samma problem, Hörmann vi också, fast mitt problem är på sommaren, mörkgrå port + söderläge och när det är riktigt varma dagar med stekande sol så expanderar/slår sig porten lite (antar jag) och då går den trögt ner mot slutet, så den ger upp och vänder så den öppnar och ställer sig halvvägs öppen. Är så sällan det sker för vår del så kör helt enkelt upp den och väntar 5-10 min sen går den hela vägen ner när den fått kyla av sig i i toppläge när solen inte når den. Hoppas det är till hjälp, har du provat frikoppla och föra den för hand och se om du kan finna var det går trögt och hitta grundorsak till det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.