Hej
Undrar om det någon som vet var man kan hyra Gängsats för rör eller lämnar rören för gängas?
Tacksam för svar
 
B berraW23 skrev:
Hej
Undrar om det någon som vet var man kan hyra Gängsats för rör eller lämnar rören för gängas?
Tacksam för svar
Storlek på rören?

Vad ska gängas och varför?
 
Violina Violina skrev:
Storlek på rören?

Vad ska gängas och varför?
Hej
Rören som ska gängas är 27mm på utkanten och 21mm in jag vill gänga insidan och i utsidan för at kunna koppla 90° omkopplare Rörböj med gängad invändig och utvändig anslutning för 90° omkopplare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skjutmått mäter diametern på ett rör, visar 20,9 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digital skjutmått visar 27mm mätt över ett rör märkt med siffrorna 4 och 5.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skjutmått som visar 27,1 mm mätning på ett rör, med siffror 5 och 4 synliga på röret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rörböj med gängad invändig och utvändig anslutning för 90° omkopplare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skjutmått mäter diametern på ett rör, visar 20,9 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digital skjutmått visar 27mm mätt över ett rör märkt med siffrorna 4 och 5.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skjutmått som visar 27,1 mm mätning på ett rör, med siffror 5 och 4 synliga på röret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nån gym-grej?

Jag hade kört 90-graders böj för hydraulrör med skärringskoppling..

Edit: är det bara för att de ska "sitta kvar"?
 
C
En random röris kan säkert hjälpa dig med utvändig gänga, men invändig gänga blir nog knepigare.
 
Violina Violina skrev:
Nån gym-grej?

Jag hade kört 90-graders böj för hydraulrör med skärringskoppling..

Edit: är det bara för att de ska "sitta kvar"?
Ja det är för power rack säkerhet så att man inte tapp skivstång men rören blev någorlunda kortare än jag hade velat ja det var det jag också tänkt
 
B berraW23 skrev:
Ja det är för power rack säkerhet så att man inte tapp skivstång men rören blev någorlunda kortare än jag hade velat ja det var det jag också tänkt
Kan du inte borra ett hål som hamnar innanför träplankan och bara peta ner en skruv i?

Edit: Då kan inte röret glida ut
 
C
Violina Violina skrev:
och bara peta ner en skruv i?
Eller en sprint om man vill lyxa till det.
 
C cpalm skrev:
Eller en sprint om man vill lyxa till det.
Jo :crysmile:
 
Violina Violina skrev:
Jo :crysmile:
Ja en sån kan funka Två metallhexnycklar på ljus bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B berraW23 skrev:
Ja en sån kan funka[bild]
Japp..

Eller en skruv och en vingmutter (om man ändå inte ändrar så ofta)
 
Violina Violina skrev:
Japp..

Eller en skruv och en vingmutter (om man ändå inte ändrar så ofta)
Det blir, låssprint tack alla idéer och tips
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.