Jag har byggt en stor bänk till ett akvarium av 90x45 mm aluminiumprofiler. Jag vill ha luckor som går kant i kant så att säga (så att man inte ser profilerna). Jag vill ha fyra luckor, en för varje ”kub”.
Vad för slags gångjärn ska jag ha till detta? Jag vill alltså använda spåren för att fästa dem. Jag tänker att om man fäster gångjärn på ”framsidan” så kommer de bygga på mycket och om jag fäster dem på sidan av benen så kommer luckorna ta i om man inte har några väldigt spexiga gångjärn som ”skickar ut” luckan rätt långt. Kan fräsa i luckorna om det gör det enklare.
Vad för slags gångjärn ska jag ha till detta? Jag vill alltså använda spåren för att fästa dem. Jag tänker att om man fäster gångjärn på ”framsidan” så kommer de bygga på mycket och om jag fäster dem på sidan av benen så kommer luckorna ta i om man inte har några väldigt spexiga gångjärn som ”skickar ut” luckan rätt långt. Kan fräsa i luckorna om det gör det enklare.
Det finns ju en uppsjö tillbehör till profilsystemet. Men gångjärn har jag aldrig reflekterat över.
A arasmus skrev:Jag har byggt en stor bänk till ett akvarium av 90x45 mm aluminiumprofiler. Jag vill ha luckor som går kant i kant så att säga (så att man inte ser profilerna). Jag vill ha fyra luckor, en för varje ”kub”.
Klicka här för att svara