Hej alla med myrproblem.
Jag har också sett att fun light skulle göra susen.. Nu vet jag inte gur det har gått för dom som försökt detta. Men.. Efter att ha läst det ni skriver om aspartam som nergift och allt så tänkte jag bara, det skadar väl inte försöka med cola light. Jag hade en ståande som hade legat ute i garaget över vintern. Så jag hällde ut den över det området på kortet som jag har ringat in med rött,i går. Nu i dag ser det ut så här i myrstacken.
En myrstack i en trädgård markerad med en röd ring där cola light har hällts för att bekämpa myrorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Från i går så finns det inga myror i det området jag hällde på cola light, och måste säga att jag tippar det bara är halva antalet i dag. Så resterande cola light jag har någon stans eller blir varande kvar skall rakt ner i stacken i framtiden. Skall uppdatera med hur det går.
Jag har nämligen krånglat med denna stacken i 2 år innan. Nu vill jag få den bort.. Så kanske mitt garage får stå kvar, och inte bli uppäten..
 
Redigerat:
Raptor50 Raptor50 skrev:
Hej alla med myrproblem.
Jag har också sett att fun light skulle göra susen.. Nu vet jag inte gur det har gått för dom som försökt detta. Men.. Efter att ha läst det ni skriver om aspartam som nergift och allt så tänkte jag bara, det skadar väl inte försöka med cola light. Jag hade en ståande som hade legat ute i garaget över vintern. Så jag hällde ut den över det området på kortet som jag har ringat in med rött,i går. Nu i dag ser det ut så här i myrstacken.
[bild]
Från i går så finns det inga myror i det området jag hällde på cola light, och måste säga att jag tippar det bara är halva antalet i dag. Så resterande cola light jag har någon stans eller blir varande kvar skall rakt ner i stacken i framtiden. Skall uppdatera med hur det går.
Jag har nämligen krånglat med denna stacken i 2 år innan. Nu vill jag få den bort.. Så kanske mitt garage får stå kvar, och inte bli uppäten..
Nu har det ju gått rätt lång tid, så hur gick det? Försvann myrorna?
 
Absolut inte.. :(
 
Raptor50 Raptor50 skrev:
Absolut inte.. :(
Nä jag har testat Funlight jag med. Det är ren BS. Kanske något mindre myror, men det kan beror på andra saker.

Jag har köpt detta från Anticimex och det funkar:
https://shop.anticimex.com/skadedjur/myror/swirr-myrpuder Två styck mindre myrstackar/myrbo har jag tagit bort med det alldeles nu. Tog en halv burk per stack. Grävde bara ett hål i stacken och hällde i hålet.
 
Redigerat:
  • Gilla
Raptor50 och 1 till
  • Laddar…
Kanon bra. Då skall jag beställa ett par sådana burkar.
 
Raptor50 Raptor50 skrev:
Kanon bra. Då skall jag beställa ett par sådana burkar.
Hej! Jag sitter och funderar på att köpa hem swirr mot en stack hästmyror jag har precis intill mitt trähus. Fungerade det bra för dig?
 
Absolut inte. Märkte ingen skillnad alls. Vad än jag har försökt så är dom lika j.. Många.
 
  • Ledsen
Nageek
  • Laddar…
Myrr granulat har funkat bäst för oss
 
R Robert-san01 skrev:
Myrr granulat har funkat bäst för oss
Vart får man tag i det då?
 
Tänker du på denna blå från Bayer garden?
Funkar inte alls den heller här hos mig..
 
Fun light har inte funkat för mig heller. Testa att slå ner ett par järnspett i myrstacken på hösten och låt stå över vintern
 
Hand håller en förpackning av Bayer Garten Blattanex myrmedel granulat på 600 g.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dock köpt i Tyskland så jag vet inte vilken version i Sverige det motsvarar.
 
C claym skrev:
Fun light har inte funkat för mig heller. Testa att slå ner ett par järnspett i myrstacken på hösten och låt stå över vintern
Det har jag också försökt. Rör som jag slog ner, som jag fyllde med vatten flera gånger över hösten. Inget hjälper mot dessa j..
 
H
Jag köpte medel att vattna ut.
En kanna i var stack sen var det inget mer liv i dom.
 
  • Förpackning av myrbekämpningsmedel 'Bayer Garden Myrr', som beskriver dosering och effekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Raptor50
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.