Hejsan

Jag har ett hus byggt 2002.
Gjuten platta med golvvärme, dom flesta vattenrör antar jag går i plattan också.
Men inte till kök, där går dom i yttervägg. Och såklart, fryst nu när det närmade sig -20

Håller på för fullt och värmer väggarna nu med kupevärmare och byggfläkt, och varmvattnet har jag fått igång.

Nu undrar jag om sån här värmekabel som man kan stoppa i röret, det skulle vara det enklaste för mig eftersom rören är inbyggda i väggen och jag helst slipper kapa upp hela väggen.
Men mina rör har en ytterdiameter på 15mm, kommer då en sån slang som man kan montera själv i röret begränsa vattenflödet för mycket?

Någon som provat detta?
Rören går som sagt bara till kök, vilket är 2 tappställen + diskmaskin.

mvh

Håkan

Om rören går i väggen bakom skåpen så kan det räcka att låta skåpen stå lite öppna när det är riktigt kallt för att förhindra frysning.

just nu så har jag flyttat bort garderoben som stod mot väggen i tvättstugan, och har en 2kw byggfläkt som blåser mot den väggen, i köket som är precis bredvid, och där köksskåpen tar vid, där står kupevärmaren och blåser varmt ner under köksskåpen genom ett hål i botten av ett av skåpen.

Verkar ta tid att få bort proppen...
Så skulle vilja ha en lösning så jag slipper detta i framtiden

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.