Byggahus.se

Frostfri toalett

1. N
    Medlem Nivå 7
    Hej jag vet att en del har i medel i toaletter för att frostsäkra. I kallstälda toalettutrymmen. Är det någon som har erfarenhet av det och vad använder ni i så fall? Har ni medel både vid vattenlås och i vattentank eller hur går ni tillväga?.

2. S
    Hobbysnickare Nivå 1
    Jag brukar hälla i T-röd i vattenlåset, vattentanken ser jag till att den är tom.

3. N
    Medlem Nivå 7
    Hur tömmer du tanken? Räcker det att stänga inkommande vatten sen spola till det ej kommer mer?

4. M
    Medlem Nivå 5
    Jepp. Jag har gjort så i många år utan skador.

5. S
    Hobbysnickare Nivå 1
    Jajemensan, precis så gör jag :)

6. N
    Medlem Nivå 7
    Kör ni helt utan värme i rummet och isolerade väggar eller hur ser omgivningen ut så att säga?

7. S
    Hobbysnickare Nivå 1
    Toan är kall. klent isolerade väggar. Jag brukar pytsa i T-röd i vattenlåset till duschen med samt tvättstället.

8. N
    Medlem Nivå 7
    Okej, ja nu när du säger det så har jag ju aldrig haft i något i tvättställets vattenlås och det har aldrig frusit än så länge. Även jag har klent isolerade väggar utan värme på vintern. Hur mycket T-röd kör du i då ungefär?

9. S
    Hobbysnickare Nivå 1
    Blandar som spolarvätska ungefär, i princip samma sak. Fryser det inte i bilens spolvätskebehållare så fryser det inte i toan heller :p