34 959 läst ·
150 svar
35k läst
150 svar
Från aska till villa
Jag tror jag kommer fylla mellanbjälklaget med sågspån istället för MU.
Jag har fått för mig att det ljuddämpar mycket bättre, en tanke ??!!
ps, glöm inte att ta dig tid för familjen också.
Det är så oootroligt kort tid som dom där små, är just så där små ...
Jag har fått för mig att det ljuddämpar mycket bättre, en tanke ??!!
ps, glöm inte att ta dig tid för familjen också.
Det är så oootroligt kort tid som dom där små, är just så där små ...
oj oj.. ramla in på denna tråden av en händelse. jösses vilket imponerande bygge. o fort! du har inte legat på latsidan. din fru måste vara stolt över dig. grattis till bebbe förresten. (även om det va ett tag sen)
måste kännas underbart för er, den dagen huset e färdigt!
måste kännas underbart för er, den dagen huset e färdigt!
intressant idé, skulle inte förvåna mig om du har rätt!Mikael_L skrev:
det är ju rätt gött i badrum och liknande dör det går rör som blir ivägen för isoleringen.
ps. familjen hinns med den oxå.
Stort tack!yllwa skrev:
Jag tror oxå att det kommer kännas skönt den dagen som huset är klart.
imorgon väntar målning av innertak.
120x16 enkelfas panel som skall laseras två gånger.
Mikael_L skrev:
Jag kan rekomendera Stepisol som ljudisolering i mellanbjälklag. Jag la detta på golvspån och sedan ett flytande trägolv. Stepisol är en skumgummimatta av återvunnna PET-flastkor som säljs i olika tjocklekar. Kan beställa hos Beijers (som visserligen inte känner till produkten). Sök i forumet så hittar ni mer..
/RIkard
Redigerat:
tack för tipset, skall kolla upp det.rikard_borg skrev:Jag kan rekomendera Stepisol som ljudisolering i mellanbjälklag. Jag la detta på golvspån och sedan ett flytande trägolv. Stepisol är en skumgummimatta av återvunnna PET-flastkor som säljs i olika tjocklekar. Kan beställa hos Beijers (som visserligen inte känner till produkten). Sök i forumet så hittar ni mer..
/RIkard
Djupt imponerad av dig som orkar med
snyggt hus också, håller precis på att färdigställer ett hus jag byggt nästan själv i nu 1,5 år, är väl klar med till sommaren med lite tur
...liten detalj jag kan rekommendera om du inte redan tänkt dig det, spottar i fönstersmygar, 2st 10W halogen per meter OBS! glöm inte dimmer på dom i så fall, ett måste nästan
lycka till fortsättningsvis
Byggdag 54.
Fortsätter inne för fullt. Gipsning av nerevåningen. Eldsjälensvärme satte in kamin idag och på måndag kommer de och fyller tak, snetak och förhöjda vägglivet med lösull. Elektrikerna är klara på nerevåningen så allt kan byggas igen, väggar och tak. Känns fantastiskt skönt.
En bild på husets framsida i vintervädret.

GOD JUL!
/Fredrik och Madde
Fortsätter inne för fullt. Gipsning av nerevåningen. Eldsjälensvärme satte in kamin idag och på måndag kommer de och fyller tak, snetak och förhöjda vägglivet med lösull. Elektrikerna är klara på nerevåningen så allt kan byggas igen, väggar och tak. Känns fantastiskt skönt.
En bild på husets framsida i vintervädret.

GOD JUL!
/Fredrik och Madde
Efter julledigt så kommer det en uppdatering.
All gips och alla innertak sitter på nerevåningen.

Svärfar "röris" har satt golvvärmefördelaren idag och dragit alla vatten rör till badrummen.
imorgon blir det spackling.
All gips och alla innertak sitter på nerevåningen.

Svärfar "röris" har satt golvvärmefördelaren idag och dragit alla vatten rör till badrummen.
imorgon blir det spackling.
det är först denna vecka som jag har börjat jobba igen, (förutom några korta pass förra veckan)Mikael_L skrev:
inga golv ännu, vill spackla och tapetsera innan, så det dröjer att tag till.