Mikael_L
Jag tror jag kommer fylla mellanbjälklaget med sågspån istället för MU.
Jag har fått för mig att det ljuddämpar mycket bättre, en tanke ??!!


ps, glöm inte att ta dig tid för familjen också.
Det är så oootroligt kort tid som dom där små, är just så där små ... ;)
 
oj oj.. ramla in på denna tråden av en händelse. jösses vilket imponerande bygge. o fort! du har inte legat på latsidan. din fru måste vara stolt över dig. grattis till bebbe förresten. (även om det va ett tag sen)
måste kännas underbart för er, den dagen huset e färdigt!
 
Mikael_L skrev:
Jag tror jag kommer fylla mellanbjälklaget med sågspån istället för MU.
Jag har fått för mig att det ljuddämpar mycket bättre, en tanke ??!!


ps, glöm inte att ta dig tid för familjen också.
Det är så oootroligt kort tid som dom där små, är just så där små ... ;)
intressant idé, skulle inte förvåna mig om du har rätt!
det är ju rätt gött i badrum och liknande dör det går rör som blir ivägen för isoleringen.

ps. familjen hinns med den oxå.
 
yllwa skrev:
oj oj.. ramla in på denna tråden av en händelse. jösses vilket imponerande bygge. o fort! du har inte legat på latsidan. din fru måste vara stolt över dig. grattis till bebbe förresten. (även om det va ett tag sen)
måste kännas underbart för er, den dagen huset e färdigt!
Stort tack!
Jag tror oxå att det kommer kännas skönt den dagen som huset är klart.

imorgon väntar målning av innertak.

120x16 enkelfas panel som skall laseras två gånger.
 
Men inte så många löpmeter va? ;)
Ser fint ut.

Kul med dessa täta bilduppdateringarna. :)
 
FredrikR skrev:
Men inte så många löpmeter va? ;)
Ser fint ut.

Kul med dessa täta bilduppdateringarna. :)
vet ej hur många löpmeter, men det är ju 160 kvm boyta + snetak på övervåningen samt ryggåstak i allrummet.... så det blir endel...:)
 
Mikael_L skrev:
Jag tror jag kommer fylla mellanbjälklaget med sågspån istället för MU.
Jag har fått för mig att det ljuddämpar mycket bättre, en tanke ??!!


ps, glöm inte att ta dig tid för familjen också.
Det är så oootroligt kort tid som dom där små, är just så där små ... ;)

Jag kan rekomendera Stepisol som ljudisolering i mellanbjälklag. Jag la detta på golvspån och sedan ett flytande trägolv. Stepisol är en skumgummimatta av återvunnna PET-flastkor som säljs i olika tjocklekar. Kan beställa hos Beijers (som visserligen inte känner till produkten). Sök i forumet så hittar ni mer..

/RIkard
 
Redigerat:
rikard_borg skrev:
Jag kan rekomendera Stepisol som ljudisolering i mellanbjälklag. Jag la detta på golvspån och sedan ett flytande trägolv. Stepisol är en skumgummimatta av återvunnna PET-flastkor som säljs i olika tjocklekar. Kan beställa hos Beijers (som visserligen inte känner till produkten). Sök i forumet så hittar ni mer..

/RIkard
tack för tipset, skall kolla upp det.
 
Djupt imponerad av dig som orkar med :) snyggt hus också, håller precis på att färdigställer ett hus jag byggt nästan själv i nu 1,5 år, är väl klar med till sommaren med lite tur :P...liten detalj jag kan rekommendera om du inte redan tänkt dig det, spottar i fönstersmygar, 2st 10W halogen per meter OBS! glöm inte dimmer på dom i så fall, ett måste nästan :P lycka till fortsättningsvis
 
Byggdag 54.
Fortsätter inne för fullt. Gipsning av nerevåningen. Eldsjälensvärme satte in kamin idag och på måndag kommer de och fyller tak, snetak och förhöjda vägglivet med lösull. Elektrikerna är klara på nerevåningen så allt kan byggas igen, väggar och tak. Känns fantastiskt skönt.

En bild på husets framsida i vintervädret.
23dec2009.jpg

GOD JUL!

/Fredrik och Madde
 
Ja fifaen :) De blir fint de dära, ni sliter på bra duktigt!
God Jul!
 
Efter julledigt så kommer det en uppdatering.

All gips och alla innertak sitter på nerevåningen.

v-rum05-01-10.jpg

Svärfar "röris" har satt golvvärmefördelaren idag och dragit alla vatten rör till badrummen.

imorgon blir det spackling. :)
 
Mikael_L
Spoon195 skrev:
Efter julledigt så kommer det en uppdatering.
Vadå julledigt ... :confused:


:) :rolleyes:

Men det ser ju kanon ut!
Har ni börjat lägga in några golv än? Har ni mätt plattans fukthalt?
 
Jag ser att du har gott om spackelhjälp... där till vänster om sågen!! :)
 
Mikael_L skrev:
Vadå julledigt ... :confused:


:) :rolleyes:

Men det ser ju kanon ut!
Har ni börjat lägga in några golv än? Har ni mätt plattans fukthalt?
det är först denna vecka som jag har börjat jobba igen, (förutom några korta pass förra veckan)

inga golv ännu, vill spackla och tapetsera innan, så det dröjer att tag till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.