2 939 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Förvaring av ytterdörr?
Hej,
Vi fick hem Diplomat ytterdörr med sidoljus för någon månad sen och det ser ut som det kan dröja ett tag till innan den monteras. Vi har förvarat den i garaget liggande på pall och för att vara på säkra sidan har vi kört avfrostaren på full effekt. Termostaten i denna verkar dock dålig eftersom avfrostaren drar 200w konstant!?
Just nu är det sommar och ganska varmt men det kan också innebär att det blir lite fuktigt. Vi har en hel del andra verktyg i garaget men det är extremt sällan vi ser till någon rost.
Så vad gäller vid förvaring av ytterdörr? Kan man strunta i avfrostaren nu? Måste man kanske ha på den om det skulle börja bli minus grader?
Vi fick hem Diplomat ytterdörr med sidoljus för någon månad sen och det ser ut som det kan dröja ett tag till innan den monteras. Vi har förvarat den i garaget liggande på pall och för att vara på säkra sidan har vi kört avfrostaren på full effekt. Termostaten i denna verkar dock dålig eftersom avfrostaren drar 200w konstant!?
Just nu är det sommar och ganska varmt men det kan också innebär att det blir lite fuktigt. Vi har en hel del andra verktyg i garaget men det är extremt sällan vi ser till någon rost.
Så vad gäller vid förvaring av ytterdörr? Kan man strunta i avfrostaren nu? Måste man kanske ha på den om det skulle börja bli minus grader?
Emballera av den och syna efter skador (är nog försent nu för att kunna gå någon ersättning utan är mer ett allmänt tips)
Bär in bägge i huset och förvara stående så att dom inte tar så stor plats.
Bär in bägge i huset och förvara stående så att dom inte tar så stor plats.
Jo vi har redan inspekterat för skador så den biten är avklarad.
När vi hämtade dörren låg den ner på pall utomhus men under tak. Tidigare dörrar vi fått hem har också kommet liggande på pall så vi har bara antaget att det är så de ska förvaras. Men då vet vi, stående!
När vi hämtade dörren låg den ner på pall utomhus men under tak. Tidigare dörrar vi fått hem har också kommet liggande på pall så vi har bara antaget att det är så de ska förvaras. Men då vet vi, stående!
Klicka här för att svara