Arga (kram) snickaren förespråkade glykolblandning för frostskydd vid utomhus-förvaring.
Han kan absolut ha en poäng här då glykolet är lite rost-dämpande!
Känns spontant osäkert att förvara något man ska använda senare utomhus! Med allt vad temperatur-svängningar och fukt kan innebära!
Om du nu vill proppa kan du ju skruva loss kopplet och använda R15 gängorna!
Personligen har jag bara förvarat radiatorer inomhus som varit nyinstallerade, men borttagna omgående då dessa blev felaktigt monterade (lång historia). Dom stod bara tömda och torra ett helt år och sedan installerade igen utan problem. Hur kan en torr radiator som står varmt rosta? Överkurs är väl att blåsa igenom med tryckluft så får man med sig det mesta. Släpp på luftskruv/propp och kopplet så fukten kan dunsta fritt!
För att vara über-säker om något år är det ju bara att provtrycka innan installation!
