1 296 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Förbrukning
Ni som enbart värmer upp huset med vattenmantlade pelletskaminer eller pelletspanna, vad har ni för förbrukning per månad på ett ungefär , som förra månaden (dec) och januari i år. Berätta gärna om ni har vattenburen golvvärme eller radiatorer samt hur stort hus ni har.
Och till dig som har en vattenmantlad pelletskamin, avger den något störande ljud? Har funderingen på att köpa en men ska ställa den i källaren. Dels så kanske den värmer upp källaren och för att inte bli störd av ljudet, har hört vissa säga att det kan vara störande, men det har jag inge koll på.
Och till dig som har en vattenmantlad pelletskamin, avger den något störande ljud? Har funderingen på att köpa en men ska ställa den i källaren. Dels så kanske den värmer upp källaren och för att inte bli störd av ljudet, har hört vissa säga att det kan vara störande, men det har jag inge koll på.
Jag har en gammal koks-/oljepanna från typ -60 och förbrukningen när det är som kallast/blåsigast ligger på kanske 2,5säck/dygn.
Normalläget 1-1,5 och på sommaren kanske 0,3... Har loggat allt sedan 4 år och har en inmatat effektkostnad på ca 75-80öre/kWh.
Huset är byggt 1950 1,5plan, 112kvm och en måttligt uppvärmd källare.
Normalläget 1-1,5 och på sommaren kanske 0,3... Har loggat allt sedan 4 år och har en inmatat effektkostnad på ca 75-80öre/kWh.
Huset är byggt 1950 1,5plan, 112kvm och en måttligt uppvärmd källare.
Eldar nu när det är som kallast dvs 25-35 minus på cirka 3säckar/dygn i en oljepanna från 98a
Vid mildare vinterväder 15-25 minus på runt 1,5-2 säck/dygn och vid 0-15 på cirka 1 säck.
Värmer då 145kvm byggt 1930, det är med element och 5kvm farstu med golvvärme.
Värmer även 60kvm garage byggt på 00-talet men där ligger jag bara på 8-10 grader.
Vid mildare vinterväder 15-25 minus på runt 1,5-2 säck/dygn och vid 0-15 på cirka 1 säck.
Värmer då 145kvm byggt 1930, det är med element och 5kvm farstu med golvvärme.
Värmer även 60kvm garage byggt på 00-talet men där ligger jag bara på 8-10 grader.
Klicka här för att svara