Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Saken är den att min lägenhet är förberedd för diskmaskin men istället för att behöva betala hyrestillägg i tio år har jag och sambon köpt diskmaskin hos Elgiganten med tillhörande installation
Eftersom det är förberett för diskmaskin och det finns jordat eluttag, hål för slangar och el samt en ”diskmaskinsventil” på blandaren i köket antog jag att allt var klart för att ta dit installatören men nu visar det sig att den digra listan av förberedelser som Elgiganten har som måste vara uppfyllda för att installatören inte ska vägra göra jobbet innefattar att det måste finnas en ballofix vid vattenanslutningen till diskmaskinen och jag har ingen om vad detta innebär, trodde som sagt det räckte med ventilen på blandaren
Så här ser det ut under vasken. Behövs något mer för att inte riskera att installatören vägrar utföra jobbet?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Men... Vad är det för klåpare de skickat... Kranen är ju själva avstängningsventilen...
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 667 inlägg
Går det att köpa en ballofix och skruva på röret som kommer ner från blandaren (antar att det är är diskmaskinen ska kopplas in), eller på slangen från diskmaskinen eller var ska en sådan sitta? Är det möjligt att koppla in maskinen som det ser ut nu och ta dit nån annan som gör det, Har noll koll på sånt här, det var därför vi beställde installation från Elgiganten också
Klicka här för att svara